• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Jag blev så upprörd att jag inte ens kunde skriva ordentligt

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

Vi behöver inte ha den här diskussionen här inne. Vi alla som hänger i den här tråden VET att det inte är så.

Jag gillar det sista stycket i texten iaf
    "men det är mer sannolikt att det beror på att mannen eller kvinnan har en sänkt fruktsamhet, vilket betyder att det helt enkelt bara tog lite längre tid för paret att få biologiska barn."
    Hoppas på att det gäller oss (mig o min man), och att det bara är att försöka o försöka o vänta o vänta så kommer belöningen tillslut Lite hopp finns kvar. Men jag orkar inte vara ledsen mer....

• Prisssan

Sant, vi behöver inte ha den disk. rör bara upp onödiga känslor... sorg, bitterhet och irritation.

• Trollmor
    Prisssan skrev 2009-10-28 09:05:46 följande:
    Sant, vi behöver inte ha den disk. rör bara upp onödiga känslor... sorg, bitterhet och irritation.
    Det har vi nog med ändå...

Inte mot varandra asså utan ni förstår vad jag menar. Söta vänner
  • Prisssan
    Trollmor skrev 2009-10-28 09:22:02 följande:
    Det har vi nog med ändå... Inte mot varandra asså utan ni förstår vad jag menar. Söta vänner
    Förstår exakt vad du menar...
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-10-28 09:05:46 följande:
    håller med.
    8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Mammiztill2

Hej hej

Hur är de med er?
    Vad har ni gjort idag?! Vad händer resten av dagen?!

Inatt fick jag smärt attack i ryggen igen som strålade över på höger sida och fram till bröstbenet, men efter 45 inuter med smärta började de lägga sig och ja kunde sova vidare.
    Har idag vart i väg på ett info. möte o tösa fick hänga på.
    Samtidigt passade jag på att fråga Frisörer När de har tid till klippning till mig o tösa och var de tog.
    Det ena stället tog 260kr/pers. De andra 300kr/person.
    De draste stället hade bara jobbig tid idag en typ vid 16 och den andra tiden 17.30 och de är för länge att sitta och vänta.

Så vi körde hem, och ännu fler kallelser till div. olika besök på sjukhuset för både tösa o mig *puh*

Sen tog vi oss en 40 minuters promenad, men hon somnade i slutet i vagnen.
    Men de är härligt att få möjlighet att få möjligheten att komma ut i de lilla stund som man har ljus på dagen

Vad ska ni ha till middag idag?!

• Höst flickan

mammzi..vad jobbigt

jag tror det blir tomatsoppa med macka o lökkeso

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • svischan

Hej.

Tillbaka från andra besöket hos gynekologen, dag 15 idag, men ingen ägglossning i sikte och alldelles för tunna slemhinnor. Suck. Jag fick utskrivet pergotime, jag antar att ni testat detta? Bra? Dåligt? Biverkningar? Tog alla möjliga prover också, tre rör blev det.

Jag fick lite ny kraft iom medicineringen, känns som att chansen att lyckas nu kommer öka markant!

• Prisssan
    svischan skrev 2009-10-28 16:04:26 följande:
    Hej. Tillbaka från andra besöket hos gynekologen, dag 15 idag, men ingen ägglossning i sikte och alldelles för tunna slemhinnor. Suck. Jag fick utskrivet pergotime, jag antar att ni testat detta? Bra? Dåligt? Biverkningar? Tog alla möjliga prover också, tre rör blev det. Jag fick lite ny kraft iom medicineringen, känns som att chansen att lyckas nu kommer öka markant!
    Jag provade pergo första gången nu...blev så hård i magen att jag fick hemorojder av att gå på toa. Nu har jag gått på microlax varannan dag i en vecka
    Annars mår jag bra, trött men bra.

Mammiz: Stackare Jag har också ont i ryggen, inte kul. Vaknade av det i natt och lade mig på soffan, sover bättre där med ryggen mot ryggstödet när jag har ont.
    Annars ska vi åka och storhandla nu, sen blir det väl plockemat efter det. Sent att laga middag.
    Dåligt planerat av oss men C hade så ont i huvudet innan att vi inte kunde åka då.
Svar på tråden Syskonlängtan 4