• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • InHeaven

ok ni missuppfattade mig totalt.. kom inte och säg att jag i nte passar in här. har man försökt i 1½ år så visst det kanske är skit länge för er som försökt i 4 år. men okej, förlåt ska hålla tyst och låta er vara ifred då.

Nova min egna lilla stjärna
  • InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-28 08:47:23 följande:
    Snälla inte här, inte i en svårt att bli gravid tråd Då vågar jag mig på att säga att du inte passar in här-Det är det mest sårande du kan sitta och säga till oss som har svårt att bli gravida, tror du att det är vårt eget fel att vi inte blir gravida?Jag jag stressa så att min mans spermier inte kan simma? Eller att jag får en stor jävla cysta som blockerar min äl??

jag har också svårt, så ni sårar mig minst lika mycket att göra så här mot mig. det är väl inte mitt fel att min läkare sagt PRECIS så till mig. men förlåt.. -gråter- tack och hej!
  • Prisssan

Då har din läkare fel...
    Och dessutom så sa jag inte att du inte har det svårt, jag sa att du inte ska säga så i en tråd för svårt att bli gravida. Det sårar.
    Jag sa att du inte passar här då. Två skilda saker.

InHeaven skrev 2009-10-28 19:47:19 följande:
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-28 20:15:16 följande:
    Då har din läkare fel...Och dessutom så sa jag inte att du inte har det svårt, jag sa att du inte ska säga så i en tråd för svårt att bli gravida. Det sårar.Jag sa att du inte passar här då. Två skilda saker.
    ja då har han det...
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-28 16:44:12 följande:
    Jag provade pergo första gången nu...blev så hård i magen att jag fick hemorojder av att gå på toa. Nu har jag gått på microlax varannan dag i en vecka Annars mår jag bra, trött men bra.
    Nämen usch. Är det en vanlig biverkning? Vågar du äta fler tabletter? Jag sitter just nu och lusläser beskrivningen och antar att jag blir en av dem som kommer att gå upp i vikt. Varje mens får jag 2 storlekar större bröst, under tidigare ätning av p-piller rusade vikten iväg ca 5 kg, under förra graviditeten gick jag upp 30 kg. Jag är en hormonare helt klart. Kanske blir en tjock enbarnsmamma om inte detta lyckas... Men det SKA lyckas, och då lägger jag gärna på mig några kilon! Hellre det än förstoppad, jag lider verkligen med dig!!
  • Prisssan
    svischan skrev 2009-10-28 20:19:39 följande:
    Nämen usch. Är det en vanlig biverkning? Vågar du äta fler tabletter? Jag sitter just nu och lusläser beskrivningen och antar att jag blir en av dem som kommer att gå upp i vikt. Varje mens får jag 2 storlekar större bröst, under tidigare ätning av p-piller rusade vikten iväg ca 5 kg, under förra graviditeten gick jag upp 30 kg. Jag är en hormonare helt klart. Kanske blir en tjock enbarnsmamma om inte detta lyckas... Men det SKA lyckas, och då lägger jag gärna på mig några kilon! Hellre det än förstoppad, jag lider verkligen med dig!!
    Tja..jag kommer säkert knappra upp pillerna trots att vi inte försöker mer. Just för att...vi är rätt aktiva sexuellt så jag menar, vem vet?

Det har varit hemskt, fick inte ens så problem med hemorojder när jag var gravid!
    Härligt med så stora tuttisar förresten
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-28 20:26:05 följande:
    Tja..jag kommer säkert knappra upp pillerna trots att vi inte försöker mer. Just för att...vi är rätt aktiva sexuellt så jag menar, vem vet?Det har varit hemskt, fick inte ens så problem med hemorojder när jag var gravid!Härligt med så stora tuttisar förresten
    Klarar du av att käka dem är det ju kanonbra, det känns som att chansen att lyckas blir större, men det är nog för att jag är helt grön på detta och tror att det är en "mirakelmedicin" och att jag kommer bli gravid på första försöket. Typ. Men någon måste ju bli gravid av det, vore kul om det var någon av oss, eller tom båda två=)

Stora tuttar? Nä, tack. Jag är liten och smal, så att gå från 70B till 70D över natten ser mest fånigt ut. Jag har två uppsättningar BH här hemma, att hitta stora är skitsvårt, så jag vill ha mina lagom B:or=) Var på en skolåterträff en gång, det var när jag hade mens. Fick höra på omvägar att det gick värsta ryktet att jag gjort ett boob-job. Men men, haha=)
  • Trollmor

Svisch: Jag är inne på min 5:de Pergo kur. Så för oss verkar det inte vara nåt mirakel piller Men jag har egen ÄL. För alla som har nåt knas med ÄL o cykeln så kan det mycket väl vara ett mirkel piller Jag fick Pergo bara för att prova. Det är någon minimal procent av par som dom inte hittar nåt fel på som blir hjälpta...

Jag har mest känt mig deppig jag. Sen har jag haft lite olika biverkningar olika månader... Jag kommer nog att få fortsätta med Pergon om jag vill, men jag tror att jag hoppar över det. Vill känna mig lite glad, nog jobbigt med mörkret.

• svischan
    Trollmor skrev 2009-10-28 22:21:06 följande:
    Svisch: Jag är inne på min 5:de Pergo kur. Så för oss verkar det inte vara nåt mirakel piller Men jag har egen ÄL. För alla som har nåt knas med ÄL o cykeln så kan det mycket väl vara ett mirkel piller Jag fick Pergo bara för att prova. Det är någon minimal procent av par som dom inte hittar nåt fel på som blir hjälpta...Jag har mest känt mig deppig jag. Sen har jag haft lite olika biverkningar olika månader... Jag kommer nog att få fortsätta med Pergon om jag vill, men jag tror att jag hoppar över det. Vill känna mig lite glad, nog jobbigt med mörkret.
    Varför ska det vara så svårt att få ett barn att börja växa i magen???
    Att behöva ta mediciner man blir fet av, blir deppig och förstoppad av, och ändå inget plus! ORÄTTVIST!!

*svisch verkar få ännu en kväll med lite tårar i ögonen*
Svar på tråden Syskonlängtan 4