Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Hejsan mamman 2008,kul o ses igen:) Joina min tråd:
www.familjeliv.se/Forum-5-172/m47687189.html
Man får aldrig slå sina barn! Aldrig aldrig! Vi föräldrar är barnens trygghet och försvinner den, vilket händer om man blir rädd för att få ont och iom det blir rädd för att göra fel. Barn ska aldrig behöva huka sig eller ducka eller bli rädda för att tala om för sina föräldrar om de gjrt något oklokt, de ska kunna komma till föräldern och tala om att det hänt nåt. Aldrig aldrig lägga hand på ett barn! Jag har själv gjort det en gång, men det berodde inte på barnet utan mitt eget dåliga mående och min brist på ork! Mitt fel! Jag ångrar mig djupt och får fortfarande dåligt samvete! Barn får inte slåss, det man visar genom att ge ett barn en konsekvens genom att slå ger ingen vidare bra bild va?! Du kan inte säga till ditt barn att han/hon inte får slåss om du gör detsamma själv! Dubbla budskap är inte bra för barn, man ska vara rak och ärlig... och jag antar att du inte vill att dina barn ska slå varenda unge i sandlådan eller på skolan för att dom inte får som dom vill?
Då kanske du skulle ha tänkt efter före på vad du själv häver ur dig, som leder till sådana "tråkiga" diskussioner.
Om du vill fortsätta diskutera kärnämnet så vill jag gärna ha svar på mitt inlägg 968 ovan.
Har inte läst tråden, och säkert någon som sagt det. MEN det handlar inte om vad man tycker, i Sverige iadg är aga olagligt, och därmed inte handlar om vad man tycker. Hade det varit lagligt hade det varit en annan sak, då hade det varit vd folk tycker. Men om du inte känner för att betala något, snattar du det då med?