• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • grön banan
    Hervor 1 skrev 2009-09-04 13:00:17 följande:
    Bara nyfiken, varför behövde han lägga sig ner efter att ha bitit?
    Kanske bara ett sätt som funkade för just dem. Min son kunde bli så arg, att enda sättet att lugna honom var att gå in i ett mörkt badrum o nästan stänga dörren. TILLSAMMANS med honom.
  • hundpuss
    Judas skrev 2009-09-04 13:01:28 följande:
    Då förstår barnet bättre innebörden av det.
    Hur då?
  • grön banan
    Judas skrev 2009-09-04 13:01:28 följande:
    Då förstår barnet bättre innebörden av det.
    Det förstår ordets innebörd bättre.
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:01:58 följande:
    Hur då?
    Det är mer moget och kan ta in intryck och upplevelser.
  • hundpuss
    Judas skrev 2009-09-04 13:02:38 följande:
    Det är mer moget och kan ta in intryck och upplevelser.
    Är det moget att slå sitt barn?
    Eller är de mogna vid 4 års ålder?

Förtydliga gärna hur du menar.
  • Tygtiiger
    Natahlie87 skrev 2009-09-04 12:58:47 följande:
    Måste bara fråga.. Hur ska din son lära sig att det är fel att slå/göra illa sin lillebror när du slår honom? Ger inte det ett lite otydligt budskap?
    Påminner mig om ett klipp ur "Raw" där Eddie Murphy imiterar sin mamma som smiskar honom i takt med "du-får-inte-slå-dem-som-är-mindre-än-du-själv!"

Hah.
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:03:23 följande:
    Är det moget att slå sitt barn?Eller är de mogna vid 4 års ålder?Förtydliga gärna hur du menar.
    Ja, det är moget vid 4 års ålder. Men, fasen vad ni går i taket för denna struntsak. Jag vet mammor som har gett sian barn lavemang när de inte har lytt och visat respekt.
  • Tiro

Läste bara ts: Men mitt svar är:
    Nej jag agar inte mitt barn och det för att jag inte vill utföra en kränkande handling mot mitt barn. Om jag hade sett någon form av aga hade jag blivit väldigt upprörd. har svårt att förstå varför.

• grön banan
    Judas skrev 2009-09-04 13:04:42 följande:
    Ja, det är moget vid 4 års ålder. Men, fasen vad ni går i taket för denna struntsak. Jag vet mammor som har gett sian barn lavemang när de inte har lytt och visat respekt.
    I detta land är det ingen struntsak, då vi kommit långt med barns värdighet. Bor du i Sverige?
  • hundpuss
    Judas skrev 2009-09-04 13:04:42 följande:
    Vill du att dina barn ska göra det du säger för att de respekterar dig eller för att de är rädda för dig?