• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 19:46:07 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande: därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd. För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
    Men det där är ju dina fördomar som talar och inte fakta. Bara för att jag inte slår mina barn så vet våra barn att vänta på sin tur, att inte slåss osv. Nu bråkar våra barn med varandra, men vet du, surprise kanske men det finns barn som bits av en annan anledning än att deras föräldrar inte sätter gränser.
    Fuck Google, ask me
  • Jollybolly

vill gärna veta en situation där ett barn behöver "veta hut".

• SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:16:53 följande:
    jag har mina hela tiden med fast dem riktar sig till barn utan särskild problematik,de andra får lss personal ta hand om åsikter med,för jag är inte insatt i deras problematik,däremot vet jag att mer delen av lagen om lvu gäller autistiska barn
    min syn på barn har jag haft sen M var nyfödd, att hon har autism ändrar inte det
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:18:07 följande:
    HAB ger inte mycket hjälp tyvärr måste jag erkänna vadå LVU och autistiska barn?
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!
    Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
  • Nilsfar
    majess skrev 2009-09-30 20:22:44 följande:
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
    Det där stämmer inte alls.

Kan du ge en källa på den statistiken?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:22:44 följande:
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
    Fast detta VET jag inte stämmer, du vill bara återigen såra mig precis som härrom kvällen

JHag vill NU se den sk statisk du lutar dig mot när du säger att barn med autism omhändertas för att föräldrarna inte kan ta hand om dom!
  • SaramedM

Jag mår illa av din hetsjakt på mig och M, men jag tänker inte ge mig

Menar du att barn med autism mår bättre på hem än med sina föräldrar?

• majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:27:30 följande:
    Fast detta VET jag inte stämmer, du vill bara återigen såra mig precis som härrom kvällen JHag vill NU se den sk statisk du lutar dig mot när du säger att barn med autism omhändertas för att föräldrarna inte kan ta hand om dom!
    Jag är INTE ute efter att såra dig.som jag skrev så har detta ingenting med dig eller din familj att göra
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:29:23 följande:
    Jag är INTE ute efter att såra dig.som jag skrev så har detta ingenting med dig eller din familj att göra
    visa mig en källa då tack, NU

Nej du har ju varit bara saklig i tråden, med dina absurda ideer om att jag gett M autism med långtidsamning och nu detta
    du har ju inte en susning om vad du pratar om

Autitiska barn är i första hand BARN, inte sitt funktionshinder