• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:43:21 följande:
    Nilsfar,bara för att du är politiskt intresserad i ngn kommun betyder det faktiskt inte att DU vet hur det fungerar i verkligheten för din verklighet i din kommun behöver ju inte vara alla andra kommuner,stadsdelsnämders verklighet.
    Visa oss statistiken som du lutar dig emot tack

Eller är det bara tomma ord?
  • majess
    Plutteli skrev 2009-09-30 20:46:59 följande:
    Varför skulle lagen om vård av unga gälla barn med autism?
    den lagen gäller alla under myndighetsålder,även autistiska och andra med andra diagnoser....
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:48:47 följande:
    den lagen gäller alla under myndighetsålder,även autistiska och andra med andra diagnoser....
    ja självklart gör den det
    Men det du påstår är ju mer än så,nått som du inte kan visa nått belägg för uppenbarligen
  • majess

Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande:

Fast om du sitter och hävdar att det är en vetenskaplig sanning att lvu främst gäller barn med autism, så kan du ju inte här komma och prata om stadsdelar. LVU praktiseras i hela landet och om lagen hade främst gällt barn med autism och arsbergers så hade det ju sett likadant ut överallt. Annars är det bra inkompetent personal i den stadsdelen som tvångsomhändertar med anledning av att barnet har en diagnos
    Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej.
    Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 20:46:02 följande:
    Precis,man ser vad sitt barn vill göra och jag har sett vad mina velat göra och inte är det att bitas iaf....de har haft andra trevligare saker för sig istället för att bita sig fram har de varit glada lyckliga barn som kramat o pussat dem de tycker om..
    Jaha? det gör min dotter med. Blir hon frustrerad när hon inte lyckas med vad hon nu än försöker göra kan hon börja gråta och slänga saker runt sig, ibland vifta med armarna så att hon slår en lite i ansiktet eller så. Men det är lätt kontrollerat igen genom uppmärksamhet och hjälp.
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 20:39:26 följande:
    jag får väl skriva eller inte skriva vad jag vill? o bättre äär väl om jag struntar i o skriva saker som kan bli anmälda?jag försöker hålla en opersonlig,icke påhoppande ton härinne.
    Du blir inte anmäld för att du skriver amning, däremot om du skriver att det är pedofili att amma länge, det är liksom viss skillnad.
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:51:34 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande:Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej.Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
    visa mig det, för detta stämmer så vitt jag vet inte

Så länge som inte familjerna är en dålig miljö för alla barn är de inte en dålig miljö för barn med funktionshinder!
    Väldigt få barn mår bra av att inte bo hemma
  • majess

ring tex tynnereds stadsdelsnämnd i göteborg o fråga dem om LVU är överrepresenterat vad gäller autistiska...

• Maggis Nervis
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande: Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej. Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
    återigen: källa på det tack
    Fuck Google, ask me
  • Plutteli
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 20:47:13 följande: Nej nej nej, LVU GÄLLER ALLA! diagnos eller ej. Men däremot så finns det en väldigt stor del där lvu blir aktuellt när det gäller barn med autism-överrepresenterat om ni så vill...pga dessa föräldrar ofta har en benägenhet att vilja att barnet skall bo hemma trots att det skulle må bättre av att vara på ett särskilt boende.där föräldrar inte ser deras barns behov.
    Ah, har du bevis för det för det är rätt grova anklagelser att komma med