• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:34:15 följande:
    Nej du skrev att det inte kunde uteslutas att den formen av aga kunde ge diagnoser Försök inte nu
    Men jag har aldrig påstått ngn koppling mellan autism och.....
  • Maggis Nervis
    Nilsfar skrev 2009-09-30 20:37:23 följande:
    Kom igen nu! Du presentererar ju ny kunskap här som inte alls stämmer med hur det fungerar i verkligheten. Ge oss statistik till att backa upp detta!!!
    JAg håller med.

Jag vill se vetenskapliga studier på det du säger för jag vet att det inte stämmer.
    Fuck Google, ask me
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:41:00 följande:
    Men jag har aldrig påstått ngn koppling mellan autism och.....
    du skrev att du hade en vän som hade 7 barn och hade ammat sina barn förlänge och nu hade 3 av barnen diagnoser och man kunde inte utesluta ett samband
  • majess
    Nilsfar skrev 2009-09-30 20:37:23 följande:
    Kom igen nu! Du presentererar ju ny kunskap här som inte alls stämmer med hur det fungerar i verkligheten. Ge oss statistik till att backa upp detta!!!
    Nilsfar,bara för att du är politiskt intresserad i ngn kommun betyder det faktiskt inte att DU vet hur det fungerar i verkligheten för din verklighet i din kommun behöver ju inte vara alla andra kommuner,stadsdelsnämders verklighet.
  • Morbid Mistress
    majess skrev 2009-09-30 20:31:36 följande:
    Nej absolut inte! Som jag skrev ovan så vill jag inte lägga några åsikter åt ditt håll för JAG har inte den erfarenheten eller kunskapen om barn med den problematiken...
    Men ingår inte det om du pluggat en massa psykiatri och socialt behandlingsarbete som du skriver om tidigare i tråden?
  • Plutteli
    Maggis skrev 2009-09-30 20:09:59 följande:
    majess; I övrigt så är det inget konstigt alls med små barn som bits som en del av sin utveckling. När de blir så glada att de ger kärleksbett eller frustrerade för att inte orden räcker till när de blir arga. Till exempel. Det har inte ett skit med dålig fostran att göra, att barn bits. Däremot om de tillåts bitas utan åtgärder. En bra mamma tar bort barnet och markerar alternativt lär sig se tecknen och hindrar. Jobbar man aktivt så slutar barnet så småningom med bitlusten. En dålig mamma bits tillbaka eller smäller till ungen. Enligt mig.
    Precis!
    Min dotter har haft en period då hon ville bitas när hon ammade, jag löste det genom att helt enkelt avbryta amningen. Självklart blev hon ledsen och grät vilket jag lät henne göra medan jag vaggade henne i min famn till hon lugnade sig. Nu bits hon inte mer
  • majess
    Plutteli skrev 2009-09-30 20:40:27 följande:
    Jag tycker snarare hon sagt att hon vet i vilka situationer hennes barn kan tänkas vilja bitas. Men barnet bits inte för det! Du kanske inte ser att ditt barn vill bitas för att du inte tänker på ev. signaler?
    Precis,man ser vad sitt barn vill göra och jag har sett vad mina velat göra och inte är det att bitas iaf....de har haft andra trevligare saker för sig istället för att bita sig fram har de varit glada lyckliga barn som kramat o pussat dem de tycker om..
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 20:16:53 följande:
    jag har mina hela tiden med fast dem riktar sig till barn utan särskild problematik,de andra får lss personal ta hand om åsikter med,för jag är inte insatt i deras problematik,däremot vet jag att mer delen av lagen om lvu gäller autistiska barn
    Varför skulle lagen om vård av unga gälla barn med autism?
  • majess

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:43:46 följande:

Men ingår inte det om du pluggat en massa psykiatri och socialt behandlingsarbete som du skriver om tidigare i tråden?
    nix,inte habiliteringsassistent,det hållet har aldrig intresserat mig...
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 20:43:21 följande:
    Nilsfar,bara för att du är politiskt intresserad i ngn kommun betyder det faktiskt inte att DU vet hur det fungerar i verkligheten för din verklighet i din kommun behöver ju inte vara alla andra kommuner,stadsdelsnämders verklighet.
    Fast om du sitter och hävdar att det är en vetenskaplig sanning att lvu främst gäller barn med autism, så kan du ju inte här komma och prata om stadsdelar. LVU praktiseras i hela landet och om lagen hade främst gällt barn med autism och arsbergers så hade det ju sett likadant ut överallt. Annars är det bra inkompetent personal i den stadsdelen som tvångsomhändertar med anledning av att barnet har en diagnos
    Fuck Google, ask me