• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:28:08 följande:
    Göteborgs ,Tynnered sdn
    Va?
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:28:39 följande:
    Jag mår illa av din hetsjakt på mig och M, men jag tänker inte ge mig Menar du att barn med autism mår bättre på hem än med sina föräldrar?
    Nej absolut inte! Som jag skrev ovan så vill jag inte lägga några åsikter åt ditt håll för JAG har inte den erfarenheten eller kunskapen om barn med den problematiken...
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:30:39 följande:
    visa mig en källa då tack, NU Nej du har ju varit bara saklig i tråden, med dina absurda ideer om att jag gett M autism med långtidsamning och nu detta du har ju inte en susning om vad du pratar om Autitiska barn är i första hand BARN, inte sitt funktionshinder
    Jag har ALDRIG påstått att din........ning har gett ditt barn autism..absolut inte
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:33:31 följande:
    Jag har ALDRIG påstått att din........ning har gett ditt barn autism..absolut inte
    Nej du skrev att det inte kunde uteslutas att den formen av aga kunde ge diagnoser

Försök inte nu
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:33:31 följande:
    varför skrev du inte ut ordet amning?
  • Morbid Mistress
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:27:30 följande:
    Fast detta VET jag inte stämmer, du vill bara återigen såra mig precis som härrom kvällen JHag vill NU se den sk statisk du lutar dig mot när du säger att barn med autism omhändertas för att föräldrarna inte kan ta hand om dom!
    Det kanske är något som stämde på 1800-talet eller nåt...
  • Nilsfar
    majess skrev 2009-09-30 20:22:44 följande:
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
    Kom igen nu!

Du presentererar ju ny kunskap här som inte alls stämmer med hur det fungerar i verkligheten. Ge oss statistik till att backa upp detta!!!
  • SaramedM

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:36:59 följande:

Det kanske är något som stämde på 1800-talet eller nåt...
    Tyvärr behöver man nog inte gå fullt så lång tillbaka i tiden
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:34:39 följande:
    varför skrev du inte ut ordet amning?
    jag får väl skriva eller inte skriva vad jag vill? o bättre äär väl om jag struntar i o skriva saker som kan bli anmälda?jag försöker hålla en opersonlig,icke påhoppande ton härinne.
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 19:30:10 följande:
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
    Jag tycker snarare hon sagt att hon vet i vilka situationer hennes barn kan tänkas vilja bitas. Men barnet bits inte för det!
    Du kanske inte ser att ditt barn vill bitas för att du inte tänker på ev. signaler?