• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma

Jag hade förvärkar med Vincent redan i vecka 33-34, så jag fick ofta åka in till förlossningen o ligga med ctg kurva, sen fick jag bricanyl tabletter för att stoppa det.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-10-20 08:14:52 följande:
    hur vet man om man har värkar eller för värkar???har i en veckas tid haft som mensvärk i hela magen och misstänker att det varit förvärkar.igår gjorde det så himla ont och högg till i etapper flera gånger under dagen och natten och stråla ut i ryggen som fasiken gick inte över med dexofene eller panodil inte heller med vete kudden blev bara mildare med kudden men så fort den togs bort blev det värre igen
    Spännande! Kika på klockan när det kommer såna, är det regelbundet så kan det vara på g, är det bara lite då och då så är det nog bara vanliga förvärkar. Vecka 37 så kan det ju hända när som helst så det kan ju bli bebis snart. Fast när förlossningen verkligen startat så missar man oftast inte det. Jag fick stoppa värkar redan v 30 men sedan stannade de inne i magen till v 36 ändå. Då trodde jag att det var långt kvar för det fanns inga tecken alls på att det var på g. Då gick vattnet helt plötsligt bara sådär.
  • MyPlace

jahopp inte för att ja är inne så ofta men, så mkt skrivet var de ju inte,, Imorgon börjar allt höstlovet... får se vad man ska hitta på.. Alma är fortfarande hes sen kruppanfallet häromdagen, febern försvann igår på dagen...

Se vad man ska hitta på i veckan ingen bestämt, vilket är rätt så skönt.. bara vara och slappa.. Olivia sover hos sin faster till Onsdag iallafall..

nej ni får ha de bäst.. vill nån komma hem till oss i veckan så är ni välkomna att höra av er till mig..vore trevligt med besök ibland..

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-10-25 15:59:33 följande:
    jahopp inte för att ja är inne så ofta men, så mkt skrivet var de ju inte,, Imorgon börjar allt höstlovet... får se vad man ska hitta på.. Alma är fortfarande hes sen kruppanfallet häromdagen, febern försvann igår på dagen...Se vad man ska hitta på i veckan ingen bestämt, vilket är rätt så skönt.. bara vara och slappa.. Olivia sover hos sin faster till Onsdag iallafall.. nej ni får ha de bäst.. vill nån komma hem till oss i veckan så är ni välkomna att höra av er till mig..vore trevligt med besök ibland..
    stackars liten.hoppas hon bli frisk snart.här ska man ha 3 barn och två hundar hela höstlovet.maken jobbar som vanligt.

hoppas ni har haft en bra helg
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • playmate86

hej hej nu är jag här igen har haft så mycket läkarbesök och varit iväg så mycket att jag inte hunnit in och när jag v'l haft tid att sitta vid datan så har den dummat sig och vägrar släppa in mig på fl blir galen... hopp är bara 17 dagar kvar till bf känns konstigt och underbart samtidigt.. foglossningen har blivit värrre kan inte gå utan kryckor längre och kan knappt kissa känner ej när jag kissar eller när jag är färdig får se om det blir en tappning eller ej....
    snart dags att ta hem vagnen, vaggan, skötbordet och bilbarnstolden från landet där allt stått för vill inte ha det i källaren här i berga litar faktiskt inte på mina grannar...

hoppas ni alla har det bra saknat att skriva med er.. om ni vill så finns jag på facebook. bara skicka erat namn till min inbox så lägger jag till er för jag är dold pga olika anledningar aom heter mina ex--

kram på er

• Indratvillingmamma

Här har vi en liten kille med misstänkt influensa. Symptomen stämmer i alla fall men om det är den med knorr eller inte vet jag inte. Skit också. Jag vaccinerade mig i fredags så jag har inte hunnit få skyddet ännu så vi lär ju få det hela familjen om det är så att det är influensan. Vill inte!

Indratvillingmamma skrev 2009-11-02 16:37:20 följande:
    Här har vi en liten kille med misstänkt influensa. Symptomen stämmer i alla fall men om det är den med knorr eller inte vet jag inte. Skit också. Jag vaccinerade mig i fredags så jag har inte hunnit få skyddet ännu så vi lär ju få det hela familjen om det är så att det är influensan. Vill inte!
    Åh fy, stackars er Hoppas verkligen att det inte är svininfluensan! Då blir man ju ganska dålig o då lär den väl finnas på dagis nu eller snart
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-02 16:56:29 följande:

Åh fy, stackars er Hoppas verkligen att det inte är svininfluensan! Då blir man ju ganska dålig o då lär den väl finnas på dagis nu eller snart
    Ja eller hur! Han hade 39,5 i temp nu på eftermiddagen och är rätt spak. Jag kan räkna på ena handen de gånger mina barn haft feber för de brukar inte ha det.
    H får också stanna hemma så att han inte sprider eventuell smitta. A blev sjuk på söndagen så förhoppningsvis har han inte smittat ner någon på dagis, för A&H var lediga i fredags så de har inte varit där sen i torsdags.
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-02 18:40:53 följande:
    Ja eller hur! Han hade 39,5 i temp nu på eftermiddagen och är rätt spak. Jag kan räkna på ena handen de gånger mina barn haft feber för de brukar inte ha det. H får också stanna hemma så att han inte sprider eventuell smitta. A blev sjuk på söndagen så förhoppningsvis har han inte smittat ner någon på dagis, för A&H var lediga i fredags så de har inte varit där sen i torsdags.
    Stackarn Hoppas det går över snabbt! Inte kul att se sina barn dåliga.
    Då har de förhoppningsvis inte smittat nån på dagis, tycker ni gör rätt som håller båda hemma, så har vi oxå tänkt göra om nåt av våra barn blir sjuka.
    Men tyvärr så lär det väl ändå inte dröja länge innan det kommer till dagis, sprids ju snabbt som sjutton nu! Och tyvärr så tänker ju inte alla på samma sätt, en del lämnar ju till och med barnen på dagis även fast de är lite halvdåliga.
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-02 20:35:20 följande:

Stackarn Hoppas det går över snabbt! Inte kul att se sina barn dåliga.Då har de förhoppningsvis inte smittat nån på dagis, tycker ni gör rätt som håller båda hemma, så har vi oxå tänkt göra om nåt av våra barn blir sjuka.Men tyvärr så lär det väl ändå inte dröja länge innan det kommer till dagis, sprids ju snabbt som sjutton nu! Och tyvärr så tänker ju inte alla på samma sätt, en del lämnar ju till och med barnen på dagis även fast de är lite halvdåliga.
    Oftast är båda hemma när en är sjuk, men det beror på vad det är för anledning till att man är hemma. Magsjukor, influensor och sånt är det ju givet att man håller båda hemma. Taskigt att sprida smitta om man kan undvika det!

Känns skönt att de är ute mycket på dagis för jag tror att de håller sig friskare då. På barnens förra förskola var de ute jättemycket och vi var nästan aldrig hemma med sjuka barn då.
Svar på tråden vi i linköping 1