• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma

Jag hade förvärkar med Vincent redan i vecka 33-34, så jag fick ofta åka in till förlossningen o ligga med ctg kurva, sen fick jag bricanyl tabletter för att stoppa det.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-10-20 08:14:52 följande:
    hur vet man om man har värkar eller för värkar???har i en veckas tid haft som mensvärk i hela magen och misstänker att det varit förvärkar.igår gjorde det så himla ont och högg till i etapper flera gånger under dagen och natten och stråla ut i ryggen som fasiken gick inte över med dexofene eller panodil inte heller med vete kudden blev bara mildare med kudden men så fort den togs bort blev det värre igen
    Spännande! Kika på klockan när det kommer såna, är det regelbundet så kan det vara på g, är det bara lite då och då så är det nog bara vanliga förvärkar. Vecka 37 så kan det ju hända när som helst så det kan ju bli bebis snart. Fast när förlossningen verkligen startat så missar man oftast inte det. Jag fick stoppa värkar redan v 30 men sedan stannade de inne i magen till v 36 ändå. Då trodde jag att det var långt kvar för det fanns inga tecken alls på att det var på g. Då gick vattnet helt plötsligt bara sådär.
  • MyPlace