• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-11-05 14:02:31 följande:
    har varit på speciallist mvc och gjort undersökning idag för att se hur tappen ligger och om lille man sjunkit något....är öppen 2cm har värkar var tionde min och slemproppen är bort och hon kunde klappa honom på huvudet.. :)de gissar på att han kommer till helgen
    Vad spännande! Håller tummarna för att du får gosa bebis snart.
  • Sofhol

nu var de där vaccinet taget. & gudars va öm jag e i armen. hoppas på att ja bara blir de har inte tid att bli dålig.

• Noblesse

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev i den här tråden. Nu är jag i alla fall i vecka 20 och magen är riktigt stor redan, mycket större än med sonen vid den här tiden i graviditeten. Men det blir väl så när man blir gravid så tätt Känner massor av rörelser och det är så mysigt.

Jag var iväg till Storken i onsdags och vaccinerade mig där Det gick jättebra, sprutan kändes inte ens och jag blev bara öm i armen senare mot kvällen och är fortfarande lite öm. Känner inget annat. Hörde och läste igår också att man nu bara behöver ta en spruta istället för två så länge man inte har nedsatt immunförsvar eller är barn.

Barn under 3 år ska ju tydligen också få vaccineras snart, hur kommer ni göra med era barn då, ska de få vaccinera sig? Vi kommer låta Hugo vaccineras i så fall, känns som att det är han som är utsatt för störst risk i och med att han ska börja dagis i mars också och när vi är på öppna förskolan och så.

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Leos och Vincents mamma
    Noblesse skrev 2009-11-07 10:17:20 följande:
    Nu var det väldigt länge sedan jag skrev i den här tråden. Nu är jag i alla fall i vecka 20 och magen är riktigt stor redan, mycket större än med sonen vid den här tiden i graviditeten. Men det blir väl så när man blir gravid så tätt Känner massor av rörelser och det är så mysigt. Jag var iväg till Storken i onsdags och vaccinerade mig där Det gick jättebra, sprutan kändes inte ens och jag blev bara öm i armen senare mot kvällen och är fortfarande lite öm. Känner inget annat. Hörde och läste igår också att man nu bara behöver ta en spruta istället för två så länge man inte har nedsatt immunförsvar eller är barn. Barn under 3 år ska ju tydligen också få vaccineras snart, hur kommer ni göra med era barn då, ska de få vaccinera sig? Vi kommer låta Hugo vaccineras i så fall, känns som att det är han som är utsatt för störst risk i och med att han ska börja dagis i mars också och när vi är på öppna förskolan och så.
    Vi ska vaccinera Vincent oxå då om det blir klart. Eftersom han löper stor risk eftersom han är under 2 år o han går på dagis. Leo fick vaccinationen tillsammans med oss i tisdags.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Vi skall inte vaccinera oss. Varken jag, dottern eller sonen... ingen större anledning till varför inte... men det är helt frivilligt så då så bestämmer jag att vi inte gör det.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-07 18:56:02 följande:
    Vi skall inte vaccinera oss. Varken jag, dottern eller sonen... ingen större anledning till varför inte... men det är helt frivilligt så då så bestämmer jag att vi inte gör det.
    tack för en superbra dag!{#lang_emotions_smile}skönt att man inte är ensammen ang detta heta ämne.barnen ska vaccineras då maken är envis.sen har ju en fått svininfluensan trots en spruta,så den verkar inte hjälpa som den ska

här är benen ömma efter all promenad.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 20:27:52 följande:
    tack för en superbra dag!skönt att man inte är ensammen ang detta heta ämne.barnen ska vaccineras då maken är envis.sen har ju en fått svininfluensan trots en spruta,så den verkar inte hjälpa som den skahär är benen ömma efter all promenad.
    Man kan ju fortfarande få influensan trots vaccinet, men MYCKET lindrigare o man riskerar då inte att dö i influesan.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-07 21:16:28 följande:
    Man kan ju fortfarande få influensan trots vaccinet, men MYCKET lindrigare o man riskerar då inte att dö i influesan.
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 21:26:16 följande:
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
    Fast den har ju faktiskt skördat 6000 liv på bara några månader. Och 3 dödsfall i Sverige på bara en vecka. Är man mellan 20-45 år eller barn under 10 år så borde man vara orolig eftersom det är de som dör, så ja..jag är orolig för mig o min familj.
Svar på tråden vi i linköping 1