• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-08 18:38:34 följande:
    Hmm, ja du kanske har rätt.. blev lite osäker helt plötsligt... visst smittan sprids ju, men den lär ju avta om den inte har nått... mm.. skall till vc nästa vecka så får se vad de säger då. Man får väl boka tid eller nått eller hur det nu funkar.
    Om du menar boka tid till vaccinet så behöver du inte göra det. Det är bara att gå in på www.lio.se o kolla när o var du kan vaccinera dig o sen är det bara att gå dit.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jag har nu sett att jag har en del kläder i storlek 56, 68, 74, 98, 104 och 110. Bland annat en vinteroverall i storlek 56. Och massor med kläder i storlek 104 och 110! Nån som är intresserad att köpa nåt? Kontakta min inbox

• LittleMee

Är det klart nu att barn under 3 år får vaccineras?

LittleMee skrev 2009-11-08 21:35:35 följande:
    Är det klart nu att barn under 3 år får vaccineras?
    Det ska beslutas om det i veckan som kommer nu.
  • dinana

Undrar om man klassas som i riskgrupp.. humm... har ju problem med hjärtat och har haft sen jag var liten.. har problem med hlgt blodtryck... men nää.. stroke har jag ju fått en gång och då överlevde jag ju...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • playmate86

kommer här med senaste nytt....

fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.

nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..

adressen till bloggen är

www.mammagudomlund.blogg.se

kommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...

• LittleMee
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis !! .
  • dinana
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt.... fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt. nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil.. adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.se kommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Ingen brådska.. ni kommer när ni kommer =) Hoppas nu att allt gått bra... har amningen kommit igång eller skall ni göra som så många andra och köra på ersättning... (som är så oförlåtligt enligt vissa).
  • playmate86

ja du ammningen är igång han suger bra och så men det kommer bara råmjölk börjar undra när den riktiga mjölken ska komma igång blir lite orolig och nervös.....

dinana skrev 2009-11-09 21:34:49 följande:
    Ingen brådska.. ni kommer när ni kommer =) Hoppas nu att allt gått bra... har amningen kommit igång eller skall ni göra som så många andra och köra på ersättning... (som är så oförlåtligt enligt vissa).
  • dinana
    playmate86 skrev 2009-11-09 21:48:37 följande:
    ja du ammningen är igång han suger bra och så men det kommer bara råmjölk börjar undra när den riktiga mjölken ska komma igång blir lite orolig och nervös.....
    Jadu, den kommer.. tror inte man kan hålla på å producera råmjölk för alltid... jag hade hur mycket mjölk som helst och det rättare sagt sprutade åt alla håll när man petade liite. Fyllde lätt upp deras små flaskor till matningen. Hade nog ett par i kylan ståendes.. en del skickade de vidare kommer jag ihåg efter vi fick ut så mycket mjölk..
Svar på tråden vi i linköping 1