• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-12 20:43:46 följande:
    Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?
    kläderna blir ju bara mindre och mindre i stl.tom stl M och L har ju supersmala ärmar numera.sen tror de att alla är stöpta i samma formar.de har ju inga kläder för korta med många extra kilon på olika ställen på kroppen.

alla plagg är ju tajta oavsett stl.alla ser ju inte ut som anorexiaoffer
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?
    Oj, hur mycket väger han då om han har 80 redan??
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-11-12 20:57:11 följande:
    kläderna blir ju bara mindre och mindre i stl.tom stl M och L har ju supersmala ärmar numera.sen tror de att alla är stöpta i samma formar.de har ju inga kläder för korta med många extra kilon på olika ställen på kroppen. alla plagg är ju tajta oavsett stl.alla ser ju inte ut som anorexiaoffer
    Jag har totalt motsatt problem för linus, alla kläder är för vida på honom.
  • Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-11-12 22:19:15 följande:
    Jag har totalt motsatt problem för linus, alla kläder är för vida på honom.
    Samma här, jag kan bara köpa byxor med regelbar midja till mina barn.
    Men så ser ju mina barn ut som "anorexiaoffer" oxå
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    80 {#lang_emotions_surprised} redan???

Min fina groda ligger stadigt på 62 (vissa är för små) -68 å hon blir 5 månader på söndag... Ne några för tighta kläder har vi inte råkat på här inte å då följer hon kurvan finfint

så olika det kan va!
  • dinana

Han väger 8200 gram nu ungefär. Så jag han har gått upp finfint. På senaste kollen i oktober vägde han 7610 gram, det börjar dock avta lite eftersom han rör så mycket på sig nu. Uppe å springer i gåstolen som är en riktig favorit... å man vågar knappt lägga honom på mage längre, för då kryper han iväg. Som tur är så har han fortfarande svårt för att vända sig om, så han ligger still om man lägger honom på rygg =)

Får se när man får komma på ny mätning. Det är väl ungefär en gång i månaden. Men tänkte kolla med BVC om man kan slå ihop nästa mätning med svininfluensesprutan. Han blir ju sex månader den 19e (eller fem månader imorgon om man utgår från hans BF).

64 cm kort är han förresten (min lille prins)

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:06:33 följande:
    Han väger 8200 gram nu ungefär. Så jag han har gått upp finfint. På senaste kollen i oktober vägde han 7610 gram, det börjar dock avta lite eftersom han rör så mycket på sig nu. Uppe å springer i gåstolen som är en riktig favorit... å man vågar knappt lägga honom på mage längre, för då kryper han iväg. Som tur är så har han fortfarande svårt för att vända sig om, så han ligger still om man lägger honom på rygg =)Får se när man får komma på ny mätning. Det är väl ungefär en gång i månaden. Men tänkte kolla med BVC om man kan slå ihop nästa mätning med svininfluensesprutan. Han blir ju sex månader den 19e (eller fem månader imorgon om man utgår från hans BF).64 cm kort är han förresten (min lille prins)
    Oj vad han har vuxit till sig . Max väger ungefär lika mycket men 74:or är lite vida än... å andra sidan sitter allt på låren.
  • dinana

Hålelr verkligen med dig Cissi... här får man köpa storlek 44 om jumprarna skall gå ner under naveln eller över bysten.. Och då är jag ändå ganska smal (ja kanske inte just nu, eftersom jag gått upp sex kilo).

Till våren blir det slim fit dock. Då skall kilona bort. Längtar redan efter vår å sol så man kan ge sig ut å springa i skogarna igen.

Hoppas vi får tag på ett hus också snart så vi kommer bort från det här råtthålet (kryllar av råttor här, katterna drar hem dem och lägger dem på dörrmattan).

Våra framtisplaner är att flytta, jag skall börja plugga, sen fixa jobb. Sen skaffa nästa unge om allt vill sig. Sen får vi se om vi kan klämma in bröllop någonstans. Vi har ju våra drömmar... men men får väl bli något liten sagobröllop istället för ett rymdbröllop i Las Vegas.

• dinana
    LittleMee skrev 2009-11-12 23:13:30 följande:
    Oj vad han har vuxit till sig . Max väger ungefär lika mycket men 74:or är lite vida än... å andra sidan sitter allt på låren.
    Hehe. Jo, frn att ligga på minus tre på kurvan och nu ligga på plus ett så skall jag inte klaga. Men han är ingen sprallunge heller. Sover fortfarande väldigt mycket även dagtid. Går å lägger sig vid elva ngefär och sover till sju-åtat på morgonen. Sen sover han nog ungefär fem sex timmar på dagarna också totalt.

Leonard har nog allt runt magen =) Nene, syns inte på honom direkt. Men jaja... Det är väl därför han inte kan rulla runt ännu. Eller kan kan han, om han verkligen vill...
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:20:01 följande:
    Hehe. Jo, frn att ligga på minus tre på kurvan och nu ligga på plus ett så skall jag inte klaga. Men han är ingen sprallunge heller. Sover fortfarande väldigt mycket även dagtid. Går å lägger sig vid elva ngefär och sover till sju-åtat på morgonen. Sen sover han nog ungefär fem sex timmar på dagarna också totalt. Leonard har nog allt runt magen =) Nene, syns inte på honom direkt. Men jaja... Det är väl därför han inte kan rulla runt ännu. Eller kan kan han, om han verkligen vill...
    Men han är duktig som har börjat krypa . Max skriker bara rakt ut när man lägger ner honom så man är lite orolig för att han ska bli sen med motoriken. Men idag satt han utan stöd i flera minuter och grävde i sin lära gå vagn.

Har ni kommit igång med maten?
Svar på tråden vi i linköping 1