• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Marayah

JAG anser iaf att jag tar heldre lite biverkningar från vaccinet än att riskera dö av en flunsa som jag vet att jag kunna stoppa eller iaf mildrat. Men alla gör ju som dom själva vill och anser. Var en som jag jobbade med igår som berättade om ett dödsfall av influensan här i Linköping. Personen skulle ta vaccinet men hann inte och dog av skiten istället. Men visst e de även en väldans hysteri om detta. Men jag vill inte riskera något. Om man vill veta den "vettiga" faktan ska man nog in och läsa på www.smittskyddsinstitutet.se och blunda lite för media. Men mycket av det som media skriver är ju ändå sanningsenligt. Dom har väl ändå ingen rätt att ljuga om något så liksom, även att de spär på...

• Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-11-07 22:16:19 följande:
    JAG anser iaf att jag tar heldre lite biverkningar från vaccinet än att riskera dö av en flunsa som jag vet att jag kunna stoppa eller iaf mildrat. Men alla gör ju som dom själva vill och anser. Var en som jag jobbade med igår som berättade om ett dödsfall av influensan här i Linköping. Personen skulle ta vaccinet men hann inte och dog av skiten istället. Men visst e de även en väldans hysteri om detta. Men jag vill inte riskera något. Om man vill veta den "vettiga" faktan ska man nog in och läsa på www.smittskyddsinstitutet.se och blunda lite för media. Men mycket av det som media skriver är ju ändå sanningsenligt. Dom har väl ändå ingen rätt att ljuga om något så liksom, även att de spär på...
    Håller verkligen med! Det är ju inte så att media ljuger om att folk dör av influensan.
    Men usch, är det en här stan som har dött alltså Usch nu blir jag ju ännu mera orolig. Men undrar varför det inte stått nåt om det på corren?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 21:26:16 följande:
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
    Att det blir en hysteri är ju för att den är helt ny och man inte riktigt vet hur den kommer fortgå...

Tror knappast det är media som får all sjukvårdspersonal att ta sprutan, det är inte media som tagit fram vaccinet...

Jag är inte heller RÄDD men tänker ändå ta sprutan, får hällre lite bivärkningar än ligger med den där jädra influensan, Tedde har fått sprutan å han va ändast lite öm i armen ett par dagar å kommer nu även barn under tre få den så JA då kommer Mathilda få den...
    JAg blir ytterst sällan mycket sjuk men när ja blir det så blir ja det ordänkligt!! Har nog aldrig mått så dåligt som ja gjorde i vintras när ja fick den vanliga influensan.....
  • Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-07 22:22:23 följande:

Håller verkligen med! Det är ju inte så att media ljuger om att folk dör av influensan.Men usch, är det en här stan som har dött alltså Usch nu blir jag ju ännu mera orolig. Men undrar varför det inte stått nåt om det på corren?
    Ja vet inte riktigt. Men en tjej som slutade sin praktik igår på avdelningen som jag är på berättade detta.

Någon som är intresserad av att köpa pojkläder?? Har 4 proppfulla stora papperspåsar med diverse kläder i storlekarna 80 och 104, kanske något under storlek 80 oxå.
    Skriv i min inbox i så fall.

• dinana

Influensa som influensa.. det skulle nog bara var skönt iom det skördade en hel del folk. Vi är ju redan överbefolkade.. =D *hehe* Dör ju miljoner människor varje år så några tusen hit å dit är ju en droppe i havet typ.

Nej som sagt det är en ny influensa så de kan ju inte förutspå något... nästa år kanske det komemr nån annan influensa och året därpå nått annat... inte tänker jag springa å ta sprutor hit å dit bara för att några människor dör...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Bara för att man tar sprutan så betyder det ju inte att man inte är smittspridare. Så du som är vaccinerad sprider smittan lika lätt som vem som helst.

dinana skrev 2009-11-08 16:49:55 följande:
    Bara för att man tar sprutan så betyder det ju inte att man inte är smittspridare. Så du som är vaccinerad sprider smittan lika lätt som vem som helst.
    Fast man minskar ju smittspridningen om man tar sprutan.
  • Indratvillingmamma
    dinana skrev 2009-11-08 16:49:55 följande:
    Nej det är en myt, det är väldigt liten risk att man sprider smittan vidare om man själv är vaccinerad. Så du skyddar din omgivning genom att vaccinera dig själv.
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-08 18:20:53 följande:
    Nej det är en myt, det är väldigt liten risk att man sprider smittan vidare om man själv är vaccinerad. Så du skyddar din omgivning genom att vaccinera dig själv.
    Hmm, ja du kanske har rätt.. blev lite osäker helt plötsligt... visst smittan sprids ju, men den lär ju avta om den inte har nått... mm.. skall till vc nästa vecka så får se vad de säger då. Man får väl boka tid eller nått eller hur det nu funkar.
Svar på tråden vi i linköping 1