• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • playmate86

okej hoppas det snart kommer igång...

måste köpa nytt skötbord köpte ett begagnat och satte ihop det och det klarar ingen tyngd utan brakar ihop då inte roligt alls...

åker till ikea i veckan och köper ett nytt för 300:-

dinana skrev 2009-11-09 22:04:14 följande:
    Jadu, den kommer.. tror inte man kan hålla på å producera råmjölk för alltid... jag hade hur mycket mjölk som helst och det rättare sagt sprutade åt alla håll när man petade liite. Fyllde lätt upp deras små flaskor till matningen. Hade nog ett par i kylan ståendes.. en del skickade de vidare kommer jag ihåg efter vi fick ut så mycket mjölk..
  • Noblesse
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis! Och vad gäller din mjölk så kommer det alldeles säkert igång med annat än råmjölk snart, är det inte 3:e eller 4:e dagen det brukar sätta igång ordentligt och man får stenhårda bröst Har för mig det.
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • playmate86

jo bb sa det med men de bad mig köpa mjölkersättning med och ge honom.

han ska tutta 10-20 min först sen får han flaskan

Noblesse skrev 2009-11-10 13:24:50 följande:
    Grattis! Och vad gäller din mjölk så kommer det alldeles säkert igång med annat än råmjölk snart, är det inte 3:e eller 4:e dagen det brukar sätta igång ordentligt och man får stenhårda bröst Har för mig det.
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-11-10 15:54:03 följande:
    jo bb sa det med men de bad mig köpa mjölkersättning med och ge honom.han ska tutta 10-20 min först sen får han flaskan
    Hur stor var han förresten?

Mina tuttar blev också stenhårda på dag 4 och det bara sprutade mjölk över hela honom varje gång man försökte.

Synd bara att han inte kunde suga... ville så gärna amma.
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis till sonen!
  • Noblesse

Nu håller jag på och städa hela lägenheten här hemma, det tar ju sin lilla tid med en ettåring som springer efter och river ut allt man plockar in i skåpen och så Men söt är han. Han har lärt sig att ta sig upp i vår säng nu och det tycker han är vääldigt kul. Extra kul är våra lampor som står på nattduksborden bredvid, han skrattar som bara den när man säger nej och tar bort honom därifrån, då kastar han sig bakåt i sängen och skrattar ännu mer. Sambon har labb i skolan så han slutar inte förrän 21.00

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • playmate86

3610g o 49cm

LittleMee skrev 2009-11-10 16:13:29 följande:
    Hur stor var han förresten?Mina tuttar blev också stenhårda på dag 4 och det bara sprutade mjölk över hela honom varje gång man försökte. Synd bara att han inte kunde suga... ville så gärna amma.
  • dinana
    playmate86 skrev 2009-11-10 20:30:34 följande:
    3610g o 49cm
    Stora killen, fast ändå inte så jättestor.. fast i vilken vecka är han född i nu?
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • playmate86

han föddes i vecka 38+2

älskar min lille pöjk han får både ersättning och bröstet nu och han mår mycket bättre och är mycket piggare

dinana skrev 2009-11-10 23:56:49 följande:
    Stora killen, fast ändå inte så jättestor.. fast i vilken vecka är han född i nu?
  • dinana

Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
Svar på tråden vi i linköping 1