• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-13 13:01:24 följande:
    Leonard har 74/80 i kläder och 19/21 i strumpor (fast de är väldigt små tycker jag, så har faktiskt bröjat köpa 22/24 ibland). Molly som fyller tre år i mitten av december har 104/110 i kläder.
    Jösses, det låter väldigt stort för en 5 månaders! Vincent har storlek 22/24 på sina strumpor o 22 i skor o han är snart 20 månader o det är den storleken han ska ha då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-13 13:03:31 följande:
    Jösses, det låter väldigt stort för en 5 månaders! Vincent har storlek 22/24 på sina strumpor o 22 i skor o han är snart 20 månader o det är den storleken han ska ha då.
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.

Mollsan har 26 i skor, men 28/30 i strumpor. Eller vi köper det till henne.. 25/27 är ju så små.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Noblesse

Din son har verkligen vuxit till sig dinana När Hugo var 5 månader så började vi nog också med stlk 74, men det kunde han ha ett BRA tag för han hade en lång period där han inte växte så mycket. Nu är han 13 månader och har stlk 80/86, 86 behövs i bodysar medan byxor brukar passa bra med 80 På ettårskontrollen var han 78,5 cm lång och vägde strax över 10 kg om jag inte minns fel, men nu är han nog lite större för han har blivit otroligt duktig på att äta om man jämför med förut, fast å andra sidan springer han ju runt hela dagarna så det lär väl gå åt

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
    dinana skrev 2009-11-13 13:29:02 följande:
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.Mollsan har 26 i skor, men 28/30 i strumpor. Eller vi köper det till henne.. 25/27 är ju så små.
    Oj, Leo är 4,5 år och har 28/30 i strumpor och 30 i skor och då ligger han över det som han egentligen "ska" ha.
  • dinana
    Noblesse skrev 2009-11-13 13:32:25 följande:
    Din son har verkligen vuxit till sig dinana När Hugo var 5 månader så började vi nog också med stlk 74, men det kunde han ha ett BRA tag för han hade en lång period där han inte växte så mycket. Nu är han 13 månader och har stlk 80/86, 86 behövs i bodysar medan byxor brukar passa bra med 80 På ettårskontrollen var han 78,5 cm lång och vägde strax över 10 kg om jag inte minns fel, men nu är han nog lite större för han har blivit otroligt duktig på att äta om man jämför med förut, fast å andra sidan springer han ju runt hela dagarna så det lär väl gå åt
    Jo, med tanke på att han ba vägde 1,9 när han föddes, så har han ju gått upp bra procentuellt. 6 kilo åtminstone. Han hade vuxit tre centimeter på tre veckor sist.. men men, nu har det nog stannat av lite. Han hade väl en växtkick i några veckor. Men men, vore ju kul om han låg kvar på den kurvan ett tag till. Dock tycker jag att smalnat av lite den senaste tiden, men så rör han ju så mycket mer på sig nu också. Sover inte hela dagarna längre =)
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-13 13:33:49 följande:
    Oj, Leo är 4,5 år och har 28/30 i strumpor och 30 i skor och då ligger han över det som han egentligen "ska" ha.
    3-4 år står det i kläderna så det borde väl stämma bra på Molly tycker jag.. hon kan ju inte ha mindre kläder för de är ju så korta i ärmar och ben. Visst att jeansen är ltie långa, men de går ju att vika upp. Vi köper mest tunikor till Molly för jumprarna är ju så extremt små. De passar ju liksom bättre till Leonard nu än till henne.
    dinana skrev 2009-11-13 13:47:28 följande:
    Jo, med tanke på att han ba vägde 1,9 när han föddes, så har han ju gått upp bra procentuellt. 6 kilo åtminstone. Han hade vuxit tre centimeter på tre veckor sist.. men men, nu har det nog stannat av lite. Han hade väl en växtkick i några veckor. Men men, vore ju kul om han låg kvar på den kurvan ett tag till. Dock tycker jag att smalnat av lite den senaste tiden, men så rör han ju så mycket mer på sig nu också. Sover inte hela dagarna längre =) 3-4 år står det i kläderna så det borde väl stämma bra på Molly tycker jag.. hon kan ju inte ha mindre kläder för de är ju så korta i ärmar och ben. Visst att jeansen är ltie långa, men de går ju att vika upp. Vi köper mest tunikor till Molly för jumprarna är ju så extremt små. De passar ju liksom bättre till Leonard nu än till henne.
    Jo, visst är det så. Leo har 116 o en del 122, han är lång som en 6 åring.
  • dinana

Ni som testat p-stav, hur snart efter insättningen blev ni rekommenderade att vänta med samlag... en dag, en vecka, en månad???

• Fru T
    dinana skrev 2009-11-14 00:04:14 följande:
    Ni som testat p-stav, hur snart efter insättningen blev ni rekommenderade att vänta med samlag... en dag, en vecka, en månad???
    kommer inte riktigt ihåg då det va typ 10 år sen ja hade min men sex får man ju ha direkt men me kondom då   men sen tror ja det va två veckor, står det inge i broshyren???
  • dinana

Nej det var ju det jag tyckte var konstigt, att det inte stod något om det...

Svar på tråden vi i linköping 1