• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Indratvillingmamma
    dinana skrev 2009-11-13 13:29:02 följande:
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna.

Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara.

Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
  • Leos och Vincents mamma
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-16 09:17:41 följande:
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna. Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara. Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
    Riktigt tråkigt väder är det. Tyvärr så brukar det vara så här ganska stor del av vintern. Den riktiga vintern med mycket snö brukar ibland inte komma förrän i januari-februari. När båda mina barn föddes (15 och 25 mars) så var det full snöstorm ute och det var då den riktiga vintern precis hade kommit.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-16 09:17:41 följande:
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna. Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara. Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
    Tyvärr, ser vintern oftast ut så här i Linköping. iI alla fall till 90%.  Som Becka skrev så kommer det oftast snö i slutet runt feb-mrs.. kan komma lite snö som täcker marken någon dag men oftast inte mer. Min termometer visar på 9,5 plusgrader idag.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Noblesse

Ja visst är det trist att det aldrig blir någon snö som ligger kvar förrän efter nyår. Så tråkigt med det här blöta vädret, inge kul alls att gå ut i. Idag är verkligen en tråkdag då vi förmodligen bara kommer sitta inne, öppna förskolan är bara från 0-1 år också, så dit kan vi inte heller gå.

Vi har verkligen tvätt-panik här hemma, det är massor som behövs tvättas och vår tvättmaskin gick sönder härom dagen så att tvätten var alldeles dyblöt. Igår bokade vi en tvätttid för att kunna hänga den blöta tvätten i torkrummet, och det gjorde vi också.

När sambon skulle iväg och hämta tvätten så funkar inte vår bricka som man behöver för att komma in i tvättstugan, som tur var fick vi ut tvätten eftersom hon som skulle ha tvätttiden efter kom och öppnade. Men nu har vi varken vår egna tvättmaskin eller tillgång till tvättstugan.

Ringde Graflunds idag och crendo skulle höra av sig inom 48 timmar, men det har dom då aldrig gjort tidigare, de två senaste gångerna tog det 2 respektive 1½ vecka innan dom hörde av sig trots att jag ringde graflunds 2 gånger. Hoppas verkligen dom skyndar på den här gången.

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • dinana

Jobbigt, ja här har man försökt å få tag på vårdcentralen sne kl 8 i morse.. men nu ber dem en bara att återkomma imorgon istället för telefonkön är full ???? jag skall ju ba ha numret till min läkare så jag vet hur det gick på röntgen.. skall man gå dit istället. trodde de skulle ha hört sig förra veckan, men inget än så länge. 7-10 dagar har det ju gått.. två veckor snarare...

• Indratvillingmamma

Hoppla vad mycket folk som ville vaccinera sina barn idag. Jag tog och hämtade barnen lite tidigare än vanligt och var på vårdcentralen tio minuter innan dom började vaccineringen, ändå fick vi vänta 40 min på vår tur.

Men vad drygt att ni säger att vintern är så här! Jag hatar sand. Hatar sand. Mina barn älskar uppenbarligen sand, för varje dag när jag hämtar är deras kläder helt täckta av sand. När det är minusgrader och snö är barnen rena och fina hela vintern ju! Jag tvättade barnens overaller en enda gång på hela förra vintern för dom blev aldrig smutsiga pga att det var snö. Nu ångrar jag att jag inte köpte sand-bruna overaller i år.

• Leos och Vincents mamma
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-17 18:32:49 följande:
    Hoppla vad mycket folk som ville vaccinera sina barn idag. Jag tog och hämtade barnen lite tidigare än vanligt och var på vårdcentralen tio minuter innan dom började vaccineringen, ändå fick vi vänta 40 min på vår tur. Men vad drygt att ni säger att vintern är så här! Jag hatar sand. Hatar sand. Mina barn älskar uppenbarligen sand, för varje dag när jag hämtar är deras kläder helt täckta av sand. När det är minusgrader och snö är barnen rena och fina hela vintern ju! Jag tvättade barnens overaller en enda gång på hela förra vintern för dom blev aldrig smutsiga pga att det var snö. Nu ångrar jag att jag inte köpte sand-bruna overaller i år.
    Ja, jag hade inte möjlighet att hämta barnen tidigare idag så vi var där strax efter 16 och då var det proppat med folk överallt! Fick vänta över en timme på våran tur. Visste inte att det fanns så här mycket barn i i Lambohov
    Men nu är Vincent oxå vaccinerad iaf.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

ska nog gå med mina i slutet av veckan...

• dinana

Jag tyckte inte det var så mycket ungar ändå... hade nog fått för mig att det skulle vara mer ungar. Men det var många riskgruppsmänniskor där, gubbar och tanter som skulle vaccineras. Vi kom dit vid halv tre och kom nog därifrån vid halv fyra, så en timme totalt. Det var dock mycket mer folk när vi gick.

• Noblesse

Vi ska vaccinera Hugo i morgon, man kunde göra det igår och imorgon. Idag så har vi varit och ettårsfotograferat honom och så ville man ju inte riskera att han mådde dåligt med feber och så eller var allmänt gnällig för att vi hade tagit den igår. Har era barn reagerat nått på vaccinet än?

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
Svar på tråden vi i linköping 1