• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-11-12 23:24:21 följande:
    Men han är duktig som har börjat krypa . Max skriker bara rakt ut när man lägger ner honom så man är lite orolig för att han ska bli sen med motoriken. Men idag satt han utan stöd i flera minuter och grävde i sin lära gå vagn. Har ni kommit igång med maten?
    Ah, hur gammal är Max nu? Ja Sitta upp går sådär.. Han kan sitta i typ en halvminut, sen faller han ofta över eller åt sidan.... Men men, man märker att det går bättre för varje dag. Nja mat har vi väntat med, det har i stort sett bara blitt välling. Men visst har han fåttt smaka på lite emellanåt men det går sisådär.. in i munnen, å så ut igen...inte som om han tycker det är äckligt, utan mer konstig koncistens... men det kan man ju själv förstå om man bara skulle äta välling hela dagarna.. Men han tycker om att suga på allt.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-11-12 23:40:17 följande:
    Ah, hur gammal är Max nu? Ja Sitta upp går sådär.. Han kan sitta i typ en halvminut, sen faller han ofta över eller åt sidan.... Men men, man märker att det går bättre för varje dag. Nja mat har vi väntat med, det har i stort sett bara blitt välling. Men visst har han fåttt smaka på lite emellanåt men det går sisådär.. in i munnen, å så ut igen...inte som om han tycker det är äckligt, utan mer konstig koncistens... men det kan man ju själv förstå om man bara skulle äta välling hela dagarna.. Men han tycker om att suga på allt.
    Max blir 7 månader den 19:e.

Ja det får ta den tid det tar. Vi försökte med gröt varje dag i nästan en månads tid innan han till slut åt ordentligt. Nu äter han allt! Ha ha, det där med suga känner man så väl igen. Enda chansen för mamma att få en kram är att locka lite med halsbandet så han trycker hela ansiktet mot en för att komma åt den.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-12 23:16:32 följande:
    Hålelr verkligen med dig Cissi... här får man köpa storlek 44 om jumprarna skall gå ner under naveln eller över bysten.. Och då är jag ändå ganska smal (ja kanske inte just nu, eftersom jag gått upp sex kilo). Till våren blir det slim fit dock. Då skall kilona bort. Längtar redan efter vår å sol så man kan ge sig ut å springa i skogarna igen. Hoppas vi får tag på ett hus också snart så vi kommer bort från det här råtthålet (kryllar av råttor här, katterna drar hem dem och lägger dem på dörrmattan).Våra framtisplaner är att flytta, jag skall börja plugga, sen fixa jobb. Sen skaffa nästa unge om allt vill sig. Sen får vi se om vi kan klämma in bröllop någonstans. Vi har ju våra drömmar... men men får väl bli något liten sagobröllop istället för ett rymdbröllop i Las Vegas.
    jag väntar med bantningen till vintern är slut.vi får banta ihopp då-
    vart vill ni flytta?det finns som sagt bra områden i lkpg

fy vad man lider med denna hund
    http://corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5032961&date=&menuids=

det borde vara körkort på hundar!

vad ska ni hitta på idag?här ska jag packa saker till loppisen och försöka hinna sy lite.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-11-12 23:48:28 följande:
    Max blir 7 månader den 19:e. Ja det får ta den tid det tar. Vi försökte med gröt varje dag i nästan en månads tid innan han till slut åt ordentligt. Nu äter han allt! Ha ha, det där med suga känner man så väl igen. Enda chansen för mamma att få en kram är att locka lite med halsbandet så han trycker hela ansiktet mot en för att komma åt den.
    Haha, ja där ser man. Ungar är då sig lika....
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-13 07:14:55 följande:
    jag väntar med bantningen till vintern är slut.vi får banta ihopp då- vart vill ni flytta?det finns som sagt bra områden i lkpg fy vad man lider med denna hund corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5...= det borde vara körkort på hundar! vad ska ni hitta på idag?här ska jag packa saker till loppisen och försöka hinna sy lite.
    Ja vi får ta och göra det.

Stackars voffsing alltså. Fattar inte hur man kan överge någon sådär. En hund är ju en familjemedlem. Grymt! Förstår inte varför folk envisas med att skaffa djur ens om de inte kan ta hand om dem. Visst kan man prova på ett djur, men varför skaffar man en hund då? SKaffa en kanin eller en hamster istället.
  • dinana

Ingen som vill hänga med till stan å ta en fika?

• dinana
    Fru T skrev 2009-11-12 22:56:55 följande:
    80  redan??? Min fina groda ligger stadigt på 62 (vissa är för små) -68 å hon blir 5 månader på söndag... Ne några för tighta kläder har vi inte råkat på här inte å då följer hon kurvan finfint så olika det kan va!
    jo, men har fortfarande mycket kvar i 74, men bodysar börjar bli för smått.
  • Marayah

Här har 1½ åriga Filip storlek 80/86 fortfarande. 86 e på ett ungefär men kan ibland vara för stort. O 80 kan vara smått eller lagomt liksom. Är så olika på tillverkare.

• Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-11-13 11:39:36 följande:
    Här har 1½ åriga Filip storlek 80/86 fortfarande. 86 e på ett ungefär men kan ibland vara för stort. O 80 kan vara smått eller lagomt liksom. Är så olika på tillverkare.
    Exakt samma här. Vincent har fortfarande 80 i sin jacka och några få plagg till. Annars är det 86 som gäller.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Leonard har 74/80 i kläder och 19/21 i strumpor (fast de är väldigt små tycker jag, så har faktiskt bröjat köpa 22/24 ibland).

Molly som fyller tre år i mitten av december har 104/110 i kläder.

Svar på tråden vi i linköping 1