• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • Epelino

Jag hade ingen blödning men läkaren sa att det nog hade börjat blöda vilken dag som helst.
    Jag har fått Cerazette utskrivet eftersom han tyckte att de var säkrare än de minipiller jag ätit innan. Men jag gillar verkligen inte att proppa i min kropp en massa konstiga hormoner.... Så går allt enligt plan kommer jag genast sluta med dem så fort 6 mån har gått!

Vad har ni fått för prev. medel under förbudstiden??

• wass

Jag använder inte något prev medel under förbudet.

Kram

• SuperMajjsan

Jag använder inte heller något, vi kör 'påse' vid våra sammanstötningar i sänghalmen Jag mår inte bra av p-piller eller minipiller så därför äter jag inget sådant..

Wass: Jo, det var imorgon! Vad kul! Jag jobbar inne i stan, men tar pendeln och hoppar av i Spånga på hemvägen, visst bodde du i Sumpan? Finns det inget ställe nära pendelstationen där man kan sätta sig och ta en kaffe och prata lite...
    Vilken tid skulle passa dig?

kommer igen: Jag började blöda och hade ont, det var därför min mola upptäcktes just då. Är så evigt tacksam att det var så, hade tid en och en halv vecka senare för rutinultraljudet, tänk om man hade kommit dit lycklig och fått det beskedet... fy faan! Vi som var inställda på att kolla tjej eller kille.... blä...

Kram

• Anonym (Ooops)

Å jag födde ett barn i v 26 tillsammans med en mola, det hade aldrig hänt tidigare sa de. Jag mådde ju pyton hela tiden och började blöda i vecka 13-14 menUL visade ju hela tiden att ett hjärta slog, så det var ingen som tänkte på mola då...
    Hade de upptäckt det tidigare så hade jag inte haft min son idag...

Fick grav-förbud i 1 år, men skulle ändå inte ha fler, så det gjorde ingenting.

• wass

SuperM - du kan hoppas av sundbyberg så kan vi träffas utanför Åhlens vid sturegatan, säg en tid jag slutar 16:30.

Kram

• SuperMajjsan

Wass: Jag går lite tidigare, går från jobbet halv fem jag också, jag kan ses 17.00, tar tågen från centralen 16.43..

• wass

Okej, då ses vi 17

Jag har svarta kläder samt långt ljust hår!

• Epelino

Jag känner lite dum nu som inte lät mig undersökas förra veckan...

Har sån himla molvärk i magen hela tiden och varannan dag är det blodstrimmor när jag torkar mig, samt endel småklumpar.( Låter inte helt fräscht, jag vet!)
    Kan det vara så att det fortfarande läker därinne efter snart 5 veckor?
    Min läkare har semester den här veckan.... och det känns inte så akut att jag vill gå till nån annan, eller hur skulle nu ha gjort?

Eller kan molvärken bara vara ren oro.... men då har jag ingen förklaring till blodet och klumparna.
    Men mina värden går ju ner så det kankse inte ens har med molan att göra... äh jag vet inte...

Hoppas ni har det trevligt i eftermiddag SuperM och Wass!!

• SuperMajjsan

Epelino; Testa att ringa sjukvårdsupplysningen, de kan säkert ge dig ett bra svar.
    Om värdet går ner så borde det ju inte vara något konstigt men jag känner att det är bättre att kolla med någon som kan liite mer, även om de på rådgivningn inte kan något om mola så borde de ju kunna svara på huruvida det är normalt att blöda så länge efetr en skrapning...

Wass; Tack för igår! Vad kul det var att träffas!

Puh, nu sitter jag och laddar för att få svar på provet jag tog igår...

• wass

SuperM= tusen tack för igår, det kändes jätte skönt att få prata ut lite. Ser verkligen fram emot om 14dagar!

Hur gick det med dina Hcg idag?

Kram

Svar på tråden Druvbörd / Mola