• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • SuperMajjsan

Lycka till med provet Epelino, jag håller alla tummar för att det ser bra ut!

Själv har jag nästa prov 21/12, tycker attd et är såå skönt med lite respit mellan provtagningarna...

Kram till er alla!

• Pralinbiten

Hej
    Tack för svaret förut. Vi har nog bestämt oss för att behålla vagnen ett tag. Mitt förbud slutar i Maj så jag tänkte ge det till slutet av sommaren. Om jag inte är med barn då kanske jag säljer den. Jag ville nog mest höra att jag inte var helknäpp som har vagnen stående i källaren. jag blir faktiskt lite glad när jag ser den för den påminner mig att det inte är så långt till Maj. Jag har ju tur som inte måste vänta längre.
    Igår hade jag tjejkväll med två kompisar som vet om vad som hänt. Den ena tjejen passade på att visa lite foton på sin kusins bebis :( hon fattar inte alls hur ledsen jag blir. Ett halvår kan verkligen kännas väldigt långt, speciellt när man längtat länge innan.

• Anonym (kommer igen)

Nytt prov imorgon. Och så börjar man oroa sig igen. Den här berg och dalbanan tar aldrig slut:(

• Epelino

Fick ju svar i fredags, hcg hade varken stigit eller sjunkit!! Låg på samma.
    Imorn blir det ett nytt prov, hoppas på en sänkning den här gången.
    Det fanns en liten chans att de elaka cellerna dött ut av sig själva.
    Får svar på Onsdag! Det kommer bli ett mycket avgörande provsvar!!

Kram på er !!!

• wass

Epelino- det tar ju aldrig slut.
    Lycka till , jag tror på dig!

Kram alla

• Epelino

Hej Hej!!
    Det förbaskade hcg-värdet har nu stigit ännu mer..... så nu ska jag vänta på att få åka till Linköping, jag vill ju fortsätta gå hos "min" läkare här ju!!
    Får hoppas att dom bara fixar behandling på Lio och att de sen skickar tillbaka mig till sjukhuset här.
    Slutade med mina p-piller i måndags, kändes jättekonstigt att stoppa i mig hormoner när kroppen inte är i balans och fungerar som den ska. Och dessutom har jag inte fått någon mens sedan skrapningen och det är nu 2 månader sedan. Det var visst vanligt med de pillrerna, att mensen kunde försvinna helt, men för mig är det ett sundhetstecken att få mens varje månad så jag vill inte vara utan!! Plus att mitt humör var helt förd*ligt och jag fick raseriutbrott över småsaker, sen igår har jag ett sorts lugn i kroppen, och jag är övertygad om att allt berott på p-pillrerna.

Återkommer väll med mer info vartefter jag får veta något.

Massa kramar till er och hoppas att allas prover fortsätter att bete sig som de ska och sjunka!!

• SuperMajjsan

Åh Epelino, jag tänker på dig! Vad tråkigt att värdet gått upp ännu mer

Tänkte på en annan sak, vår tråg går snart ut, kan ju bara vara igång i tre månader så jag ska försöka att starta upp en ny här i dagarna och länka i den här gamla.. får se hur jag lyckas! Den här ska iallafall kunna finnas till julafton...

Själv har jag suttit med sjuk liten kille förra veckan, i måndags fick jag gå hem från jobbet för att jag blivit så förkyld och i tisdags ringde dagmamman att jag måste hämta Ludde för han hade fått feber. Och vi är fortfarande hemma... hoppas på att kunna jobba imorron...

Lider just nu dessutom av en extremt seg internetuppkoppling...

Ha det bra tjejer!
    Kram

• Nektarin

Vill bara säga hej
    Vet vilken tuff grej ni går igenom tjejer, från att ha trott att man bär på bebis till att få veta att man kanske har maligna celldelningar / tumörer i kroppen, alla provtagningar, röntgenundersökningar mm mm. Att pendla mellan hopp och förtvivlan.
    Jag fick konstaterad partiell mola för ett år sedan och var med om hela karusellen
    i ett halvårs tid, men mitt HCG sjönk stadigt hela tiden och jag fick inga andra komplikationer.
    Nu är jag gravid i v 5 igen och livrädd att det hänt igen. Skulle ha varit i 5+6 enl alla beräkningar men läkaren mätte hinnsäcken till 5+1 och inget embryo syntes. Testar mkt starkt på alla grav-tester och DET oroar mig.

Kram på er alla, det finns ett liv efter molan!

• Anonym (kommer igen)

Tjohoo en tvåa! Skönt besked så här i juletider.
    Tänker på dig Epelino! Hoppas allt löser sig för dig.

Apropå nästa graviditet så tror jag man kommer att vara mycket uppmärksam på alla signaler, som 'överdrivet känlsan' som jag kände. Allt var upphöjt till hundra. Illamåendet, orka inte gå i trappor, uppsvälda ben m.m. redan efter några veckor. Det kändes som att man var i nionde månaden hela tiden. Så nog kommer man vara orolig. Än är det svårt att se att jag ska komma till det läget en dag (med en ny graviditet) för jag är så fokuserad på HCG värdet och att räkna veckor/månader. Men tiden går ju fort:)

• Epelino

Hej!
    Nu på morgonen när jag duschade kom plötsligt ilskan farande över mig som en orkan.
    Vaf*n är det här för j-la straff!!
    Inte nog med att det inte blev ett till barn, inte nog med operation och graviditetsförbud och blodprover stup i kvarten. Nu blir det cellgifter också!!!
    Vad i hela världen har jag gjort för illa för att förtjäna allt det här???
    Det tar ju f*n aldrig slut!!!
    Jag hade hellre fått något som gick över fort, med en vanlig pencilinkur.
    Jag hade hellre fått den förbaskade svininfluensan, legat med konstlunga och sen blivit frisk!!
    Det här är ju så segdraget!!!
    Förbannade skitmola!!!!

• Anonym (kommer igen)

Håller helt med. Förbannade j*a skitmola.

• Pralinbiten

Anonym (kommer igen) skrev 2009-12-17 16:14:00 följande:

Tjohoo en tvåa! Skönt besked så här i juletider. Tänker på dig Epelino! Hoppas allt löser sig för dig. Apropå nästa graviditet så tror jag man kommer att vara mycket uppmärksam på alla signaler, som 'överdrivet känlsan' som jag kände. Allt var upphöjt till hundra. Illamåendet, orka inte gå i trappor, uppsvälda ben m.m. redan efter några veckor. Det kändes som att man var i nionde månaden hela tiden. Så nog kommer man vara orolig. Än är det svårt att se att jag ska komma till det läget en dag (med en ny graviditet) för jag är så fokuserad på HCG värdet och att räkna veckor/månader. Men tiden går ju fort:)
    Men det behöver ju inte vara sådana överdrivna symtom. jag hade inga, bara en liten blödning som gjorde mig misstänksam. Det var snarare tvärtom att alla symtom försvann, antagligen när fostret dog. Jag kände mig som vanligt.
  • wass

Epelino - Så tråkigt att höra! men jag vet hur det är med Cellgifter. Jag fick ta det i ca: 4mån. Mina Hcg ligger på 0,1 sen sista cellgiftbehandling & det va 8sep. jag vet hur det känns men det kommer att gå bra.

Kram

• Epelino

Hej alla!

Hcg har ju fortsatt att stiga och nu sitter jag här med en burk tabletter i handen.
    Har varit och tagit en massa blodprover idag, och ett nytt hcg, får svar imorn
    Jag behöver inte börja med cellgiftet förrän efter julafton, känns skönt ifall jag kommer må dåligt.

Wass; Jag undrar varför jag fått dem i tablettform, kankse är så att jag bara behöver en svag dos..... Hur starka doser fick du?

Lite orolig är jag inför biverkningarna, men jag får försöka se det som om jag och tabletterna är ett team ihop emot de små elakingarna i kroppen. Härlig julklapp det här!!

GOd JUL på er alla fina och omtänksamma

• wass

Epelino- tabletter? vad heter dom? Jag fick svaga cellgifter inte dom starkaste , samt så fick jag äta tabletter under tiden jag fick cellgifter & dom heter Calciumfolinate, dessa tabletter skulle hjälpa till med att inte bryta ner mina friska celler.

Tänker på dig!
    Att ta dessa Cellgifter hjäper ju & biverkningar som jag fick va trötthet, ont imagen!

Kram & God Jul

• Epelino

Hej!
    Det är methotrexat jag ska äta, 10 mg om dagen i 5 dagar, uppehåll 9 dar och sen 5 dagar igen..... prover varje vecka, dom vet inte hur länge men jag har fått ut tabletter för 5 månader ännu sålänge.
    Men jag har inte fått några andra tabletter att bygga upp mina egna celler med....

Kankse olika på olika sjukhus... konstigt!
    Jag tänkte att jag fått dem i tablettform eftersom mitt hcg värde inte är superhögt och stiger ganska sakta så de är mildare än injektioner. Men hur många mg fick du?

GOD JUL
    och tack

Svar på tråden Druvbörd / Mola