Jag måste hålla med om att kunskapen har varit låg hos de läkare jag mött. En konstaterade att han får nog läsa på om det här och att han kanske kan vara bättre förberedd nästa gång han möter någon som jag. Ärligt och ödmjukt, men jag vill helst inte vara den som de ska 'öva' på. Jag vill ju som alla andra ha bäst hjälp på en gång.
Ultraljudet på det stora sjukhuset gjordes också av nån som skulle öva. Aldrig har ett vul gjort ont för mig innan. Som tur var kom överläkaren in och gjorde om allt. När vi kom in och satt oss ner så sa hon(den första läkaren alltså) typ 'Jaha, och vad hade ni på hjärtat?' som att vi kommit in på eget bevåg och bara ville titta till magen lite. Jag försökte säga att vi har fått akuttid och blivit skickade hit från ett annat sjukhus men det kändes inte som att hon liksom fattade att det inte var som det skulle med mitt foster. Sen sa hon under vul att 'ja, fostret är inte vid liv längre' som att hon berättade vad hon skulle äta till lunch. Vi hade redan fått veta det tre dagar innan som tur var men det visste ju inte hon. Överläkaren är som tur var super och det är hon som ska hålla i uppföljningen av mig. Men de skulle nog kunna läsa på lite, jag har fått tre olika bud ang ny graviditet. Från att man kan bli gravid 1 månad efter att värdet är nere på 0, till 6 månader eller 1 år. svårt att veta vem man ska lyssna på.
God natt!