• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • wass

Hej allihopa

Mitt värde låg fortfarande på 0,1 jiipiiii detta är bara toppen! Styrkan börjar att arta sig...

Kram alla

• wass

Fortfarande hemme efter svin sprutan. Hoppas att det lönar sig i längden att jag tog denna spruta..

Det börjar närma sig Jul skönt med lediget!

Kram

• Epelino

Har fått ett mail av min läkare där han var missnöjd med att mitt hcg sjunkit så lite på 2 veckor så han vill att jag tar ett nytt prov imorn för att se så att det inte ligger på nån platåfas!!
    Jag hade ju fått för mig att provsvaret var 130 men det var visst 160.

Så nu känns det som om min oro blev bekräftad..... hua.....
    Inget att göra åt idag mer än att försöka att inte tänka på det....

Julbord ikväll så jag ska ta mig ett par snappsar extra för att stilla nerverna.
    Bara det inte syns på blodprovet imorn =)

Kramar

• Pralinbiten

Hej
    Fick reda på att jag hade en partiell mola igår, hemskt. Jag trodde ju att vi skulle kunna sätta igång direkt med att göra en ny bebis. Läkaren jag har sa att han skulle skriva en remiss så jag kan göra en lungröntgen om några veckor.
    De hör nog av sig om några dagar.
    På KSS i Skövde måste jag säga att jag har fått hjälp väldigt snabbt. Jag fick göra skrapningen dagen efter vi upptäckt det och sedan tog det ett par dar innan läkaren ringde upp igen och då fick jag en tid samma dag. Det var då jag fick reda på att det var partiell mola. Jag ska gå och ta prover i ett halvår. Känns hemskt att behöva vänta ett halvår när chansen att det händer något är så liten.

Anonym (kommer igen) skrev 2009-11-09 19:34:58 följande:

Jag fick inget besked idag, de hörde aldrig av sig:( Är det någon av er som fått partiell mola som fått röntga lungorna? Jag fick aldrig göra det så jag tänkte att det kanske bara är om man har haft den kompletta varianten? Nån som vet?
  • Pralinbiten
    SuperMajjsan skrev 2009-11-10 08:44:05 följande:
    Skrev ett långt inlägg igår, men såg sen att det bara försvann.... skitdator! Jag var och tog prov igår igen, får besked idag.. nervöst som alltid... Jag hade ganska låga värde för att ha en mola när jag kom in till akuten, 20 000 innan skrapningen och efetr två veckor nere på 225 vilket tydligen var jättebra enl läkaren. Epelino och Kommer igen, vilka sjukhus tillhör ni? Om ni inte har läst artikeln som Kommer igen länkade till längre upp så gör det, jag tyckte att den var jättebra! Lite fakta som känns vetenskapliga. Har fått ett så sjukt begär att titta på barnvagnar, inne på olika sidor varje dag och funderar på vad vi ska ha när det väl blir dags.. hur puckat är inte det innan man ens får försöka bli gravid... Kram
    Vi var så knäppa att vi köpte en barnvagn i vecka 13. sen gick det ju inte så bra med bebisen så nu står den i källaren. Jag vet inte vad vi ska göra med den. känns inte bra att sälja den, som att ge upp. Men det är ganska jobbigt att bli påmind när man ska ner dit. Känns så dumt att ha en vagn utan att ha en bebis. deprimerande.
  • wass

SuperM, hoppas allt är bra. Vi måste ställa in träffen imorgon, är fortfarande dålig

Kram

• wass

SuperM- du har inte hört av dig på länge! Jag kan inte komma ikväll mår inte bra än. Vi kan väl försöka boka upp något längre fram. Har ju inte ditt nr så kan ej ringa dig!

Kram

• Epelino

Hej Tjejer!
    Fick precis samtal från läkaren ang mitt prov, det har stigit!!
    Ska upp ikväll och kolla med Vul, han hade jour och ville att jag skulle komma!!
    Skit skit skit....

• Epelino

hej!
    Wass; nu har jag lite frågor till dig. ;)

Var hos läkaren igårkväll och han berättade att jag kommer få behandling.
    Jag ska få något som heter Methotrexat, men är remitterad till sjukhuset i Linköping istället.
    Det fanns inget som växte i livmodern utan han trodde att det fanns elaka celler som förflyttat sig någonannanstans i kroppen. Ska göra en datortomografi nu i veckan men han trodde inte att de kommer se något på den.
    Jag är inte direkt orolig, känner mig ju fullt frisk, men snälla berätta lite om din behandling, mår man dåligt? tappar man håret? Vilken medecin fick du? Är det tabletter eller sprutor?

Mvh Epelino

• wass

Epelino, men lilla du va nu inte orolig. För mig va det att jag, 2 veckor efter operationen då hade Hcg värdet ökat igen & gjordes då ett UL och det visades att jag hade fått en 4cm (tumör eller elarkartade celler som hade börjat växa och som växte i Livmodern, det kunde även sprida sig resten av kroppen, därför gör man röntgen & vad läkaren sa så är det ytterst sällan att det sprider sig. Methotrexat ,spruta i rumpan fick jag . Det togs varanan vecka och jag fick även äta kalciumfolinat för att inte döda mina fiska celler som jag hade. Jag började med min cellgifter onsdagen den 3/6 och min behandling varade till den 8 sep då hcg värdet låg på under 5. Under tiden så va jag sjukskriven pga att man är väldigt trött, lite illamående, matt , men du tappar inget hår! Jag hade även lite blödningar! Om du känner för att prata så kan du allttid få mitt nr eller min privata mail. Jag finns här för dig & jag gå ofta in på denna sida!

Kram

Svar på tråden Druvbörd / Mola