• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • Anonym (H)

Anledningen till graviditetsförbud på ett år efter avslutad cellgiftsbehandling beror på att de måste kontrollerar om molan kommer tillbaks eller inte. För skulle jag bli gravid under tiden vet de inte om det är en graviditet eller molan och då skulle graviditeten avbrytas. För man räknar med att den inte kommer tillbaks efter ett år. Därav den satta gränsen. Skulle jag då igen råka ut för en mola den kommande graviditeten vet man att det är en ny och inte den gamla som blommat upp igen. Det är visst ytters ovanligt att den kommer igen under det året man måste vänta. Min doktor uttryckte sig att det var i princip omöjligt.

Till anonym: Läkarna misstänkte druvbörd på mig för att på ultraljudet som jag gjorde såg det ut som en snöstorm. Fanns ingen tendens till ett foster där. Genomgick en skrapning för att få ut allt och detta skickades sedan på analys för att fastställa diagnosen.

• Anonym

Hej

Är lite trött på dessa läkaren som säger olika, det gör mig förbanad

• Anonym

hej
    tack SuperMajjsan, jag hittade mycket information po engelska sidor. hoppas det ska ga bra for oss alla.

• SuperMajjsan

Hej!

Vad bra att du hittade mer info Anonym! Jag hade mer hjälp av de engelska sidorna.. på svenska sägs det ju inte mycket. *mycket ovanligt,ser ut som en druvklase...* jaha... OCH!!! lite mer fakta hade ju inte skadat!

Bara en liten undran.. alla ni anonyma som skriver kan ni inte ha ett litet tilläggsnamn om ni inte vill visa ert riktiga eftersom det blir lite förvirrande att hålla isär er..

Ush vad det är ett skit att gå igenom detta, hade en kompis som berättade igår att hon var gravid, jag är verkligen jätteglad för hennas skull eftersom jag vet hur gärna hon ville, det är inte det men min egen sorg blir lite mer påtaglig..
    Jag vill ju också, och NU!!!!

Blir också vansinnig på alla läkare som säger olika, kan dom inte enas om vad som ska gälla? Har fått ok att börja på nytt i april, 8 mån efter skrapning men är livrädd att dom ska ändra sig när man väl kommit dit...

• wass

Hej

Tog blodprov igår & Hcg värdet ligger nu på 0,1
    Nu gäller det att kämpa på.

Till SuperM: Kul att ses nu på måndag. Vi kan väl höra till helgen..

Vill också ha en liten bebis nu .

Kram på er alla

• SuperMajjsan

Wass: Skönt att värdet är så bra!! Jag kommer vara borta i helgen men jag loggar in på söndag kväll så bestämmer vi något

• wass

SuuperM, det gör vi.
    Ha en bra helg

Kram

• wass

Hej SuperM

Tror det eller ej , jag är sjuk igen.. Fick hög feber igår & värk i kroppen., vad är det som händer? svininfluensa?? Vi måste skjuta fram våran träff lite längre fram.

Du kan få min mailadress

jeanettewass@hotmail.com

Kram

• SuperMajjsan

Wass; Åh nej!! Stackare... hoppas att det inte är svinis...

Vi tar det när du mår bättre, det är ju ingen fara. Hoppas att du snart känner dig ok igen.
    Jag slänger ivär ett mail till dig så har du min adress också.
    Själv ska jag iväg till KS imorron och ta nytt prov, håll tummarna för mig!

Kram!!

• wass

Hej SuperM

Hur gick det på Ks idag?

Svar på tråden Druvbörd / Mola