Hej tjejer!
Nu är det ett tag sen jag var här, ha haft så mycket på jobbet och ingen ork över..
Skönt att se att alla värde sjunker eller håller sig låga
Om hcg-värdena sjunker så ska det inte vara någon fara, om det hade funnits en risk att molan kom tillbaka utan att värdet ökade så hade man fått gå på VUL oftare.
Jag har samma oro, det vi nog allihopa och kommer nog att ha ända tills vi får varsin liten bebis i famnen igen. Känns så himla skönt att ha er alla här och kunna dryfta oron med, att prata med dom som förstår så väl!
Jag har ju ett grav-förbud till april men kommer att argumentera stenhårt för att få det förkortat till feb (som då är 6 mån efter skrapning) då jag har hittat en massa artiklar som säger att man kan bli gravid igen efter 6 mån om man haft ett gynnsamt efterförlopp, dvs negativa hcg-värde inom 8 veckor, vilket jag hade.
8 veckor efter skrapning hade jag 1,9. Dessutom är en av dessa artiklar skrivna av min läkare. Jag är tokpepp på att få argumentera! Vill ha bebbe nu!!!
Epelino; Till mig sa läkaren att värdet sjunker jättesnabbt de första veckorna och sedan tar det längre tid ju närmre 0 man kommer. Tänk i procent hur mycket det sjunkit istället, det gjorde jag och då blev det lite klarare
Wass: Hur var provet igår?
Kram till er alla!!!