• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • SuperMajjsan

Anonym; Jag har samma läkare, eller rättare sagt jag var hos henne senast, de andra gångerna har jag snurrat runt på hela KS Gyn känns det som men vad jag förstår så är det hon som nu är ansvarig. Tycker att hon känns som den jag ahr trivts bäst med.

Jag bor i Vällingby så då bor vi ju nära!

Leone; Det är jobbigt att drabbas en gång, men två.... hur mycket skall man behöva gå igenom egentligen?
    Hur gick det andra gången, gick alla prover bra eller har du haft komplikationer denna gång också?

Kram till er alla!

• Anonym

Hej super M

Har du lust att ses något framöver?

Jag kan i v. 44 måndag eller tis. Eller i v. 46 hela veckan.

Jag skall till Ks nu på onsdag & träffa Ulrika för en gyn undersöknin, hopppas på bra resultat...

Kram

• SuperMajjsan

Hej Anonym!

Jag träffas gärna v 44, kanske gärna på måndagen efter jobbet.. vad säger du?

Håller tummarna så för att allt går bra på onsdag!!! Undrar om dom alltid tar oss molor på onsdagar... jag har bara varit på läkarbesöken på onsdagar

Jag var och tog ett nytt prov imorse.. hoppas så på att det har gått ner ytterligare... hade 5 för två veckor sedan...

Kram

• Anonym

Hej SuperM

Vi kan träffas v.44 måndag efter jobbet. Vi kan väl bestäma något lite längre fram vart & när vi skall träffas, kul

Dina värden har sjunkit, ligger nog på 3 nu, håller tummarna..

Kram

• SuperMajjsan

Åh vad skönt!! Pratade precis med KS och värdet hade sjunkit till 1,9!!!
    Nu jädrar ska det hålla sig där och jag (kanske borde säga vi) skall banne mig få ok att börja göra bebbe i april...

Anonym: Vi håller tid och plats öppen men mån v 44 är bokad. Skall bli så kul at träffa någon som förstår precis hur man känner...

• Anonym

Å grattias , fan vad härligt. Nu ligger vi lika...

ja, vi har en del att prata om. Ligger mitt värde så pass lågt inför nästa år så kör vi på igen. Måste man vänta 1år? Bli man gravid så bli man...

Kram

• SuperMajjsan

Ja det känns så jäkla bra!!
    Håller tummarna för att det går bra för dig idag!

Visst var det du som skrev att du hade en dotter som störde när du skrev Hur gammal är hon? Jag har en liten kille på 20 mån.

Jag skulle också vilja börja tidigare, men jag vet inte om jag vågar, och jag vet definitivt inte om jag skulle få maken med på det hela... bara dom ger mig ok att försöka i mars april som dom sa senast så är det väl ganska ok...

Kram!

• Anonym

Hej

Min dotter är 4år, full av bus & envis som bara den..

Vad händer om man skaffar barn nu? vet du det? man har ju förbud

KS kl: 14 idag, lite nervös är man...

Ser verkligen fram emot att träffas den 26/10

Kram

• SuperMajjsan

Man är alltid lite nervös när man har med den här skiten att göra... det kommer att gå jättebra, och värdet kommer att ligga där nere precis som det ska!

Jag vet inte riktigt vad som händer om man blir gravid innan man fått ok, men det beror säkert på hur länge man har haft bra värde och hur länge man har blivit kontrollerad. Skulle man bli en månad eller två innan ok:et så borde det inte spela så stor roll, men om jag tex skulle bli det nu så kan jag misstänka att det inte skulle mottas med så glada miner på KS...
    Vad jag förstod så är det ju ite nästa grav i sig som är farlig utana tt man inte kan följa hcg, fats pumpa henne gärna och informera mig, man är ju sugen som sagt!
    Samtidigt är det så skönt att ha lilleman där hemma, att detta inte hände på första barnet...

Jag ser också fram emot den 26

Kram!

• SuperMajjsan

Vad som händer, förresten, dom kan ju aldrig tvinga en att göra abort eller något liknande... fast arga skulle dom nog bli ...

Svar på tråden Druvbörd / Mola