• SuperMajjsan

Druvbörd / Mola

Hej,

Jag fick ett missfall i v 16 (mitten av aug) och det konstaterades att det var en komplett mola

Någon annan som nyss fått detta konstiga, vedervärdiga pissiga besked och som vill följas åt längs den långa vägen mot en ny bebis, genom alla jobbiga provtagningar och läkarbesök och det jobbiga graviditetsförbudet...

• Svar på tråden Druvbörd / Mola
  • MissJY

Hej, vad skönt att hitta den här tråden och andra i liknande situation. Jag trodde jag var i vecka 11 men fick en blödning igår och idag visade det sig vara förmodad druvbörd. känns så fruktansvärt sorgset alltihop. det är första gången jag är gravid och flera av mina vänner är gravida parallellt. och så blev det inget och dessutom måste vi vänta jättelänge innan vi kan försöka igen. för att inte tala om cancerrisken med mera. imorgon ska jag skrapas och sedan blir det provtagning osv. Inget efterlängtad majbarn alltså. Men jag blir glad av att läsa era trådar och höra att det är fler som råkat ut för "denna jätteovanliga sjukdom" som läkaren sa idag ...

• SuperMajjsan

MissJY; Välkommen till oss, så trist att det är fler som drabbas men det hjälper att vara fler än att vara ensam!
    Det är värst i början, man är så chockad och ledsen för att man fick missfall och sen visar det sig att det är så mycket mer...
    Skrapningen kommer att gå jättebra, jag hade inte det minsta ont efteråt och det var så skönt att vakna och veta att det var över. Sen har man ju lång väg tillbaka ändå men man är en bit på väg iallafall.
    Jag tänker på dig idag, en stor kram!

Anonym: Hur gick det igår??

Kram på er

• Anonym

Hej på er

Det gick bra på KS och värdet låg på 0,2hcg... Nästa undersökning är om 5månader.

Välkommen Miss JY, vi finns här & kan dela med oss det vi har gått igenom.
    Kämpa på.

Kram på er

• SuperMajjsan

Åh vad skönt att det gick bra!!

Frågade du något om vad som skulle hända om man blev gravid nu?

Kram!!

• Anonym

Hej

Dom sa att dom inte kunde hålla koll på Hcg värdet om man bli gravid. Kan vara en risk att man kan få Mola igen

Är tyvärr hemma idag med feber & värk ikropp. Har ett dåligt immunförsvar av all cellgift jag har fått (kankse) .. Jobbet bli lidande men vad gör man...

Ha en trevlig helg/ Kanske tittar in på denna sida under helgen

Kram

• SuperMajjsan

Nej. precis vad gör man..

Kura in dig i soffan under en filt med en kopp te och ta hand om dig!
    Trist att man ska behöva drabbas av ett dåligt immunförsvar till råga på allt!
    Krya på dig!

mmm, du fick samma svar som jag när jag frågade. Vi får väl hoppas att alla värden håller sig bra och så får vi ge järnet i vår för att bli på smällen igen!

MissJy; Hur har det gått för dig? Jag har tänkt så på dig!

Kram

• Anonym

hej
    ar det non som vet vad druvbord kallas po engelska??
    hur vet ni att ni har haft druvbord? for att jag hade MA for tva manader sen men lakarna sa inte till mig att det var druvbord. jag var gravid i vecka 15 nar jag fick veta att fostret har slutat utveckla i vecka 8 nar jag var po besok hos ultraljud och sen fick jag tableter (vet ej vad de heter) for att fostret ska komma ut och nar fostret kom ut var det bara en stor blosa. hur var det for er??
    lycka till

• MissJY

hej igen,
    förmiddagen innan operationen igår var fruktansvärt tung. allt sjönk liksom in. men skrapningen gick över förväntan, jag har knappt haft ont alls och känt mig lättare till mods efteråt. alla var snälla och omtänksamma. så nu är det hem och gömma undan alla bebishandböcker ett bra tag framöver. får besked på proverna nästa vecka och gissar att det också kommer kännas riktigt jobbigt. men jag hoppas på bästa möjliga svar såklart.

skönt för er att ni har barn sedan innan. bra att ha nån att krama på. som tur är får jag krama på min kille. och jag blir glad av att läsa att allt verkar gå åt rätt håll för er.

kram!

• Anonym

Miss JY

Allt kommer att gå bra. Vi finns här om du har frågor & funderingar.

Till super M
    vi kör stenhårt nästa år

Ha det gott alla

Kram på er

• SuperMajjsan

Mola heter Molar pregnancy på engelska, finns massor att läsa på engelska sidor. Mycket mer än på svenska.
    Jag tror verkligen att din läkare hade sagt om det var en mola du hade eftersom mn måste kontrolleras noga med blodprover och undersökningar under 6 månader upp till ett år.

MissJY; Håll hårt i sambon, det hjälper lite att bara vara nära och få vara ledsen...

Isch, måndag och gråväder... känns långt till helg!

Svar på tråden Druvbörd / Mola