• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • BlommyNess12
    Henom skrev 2009-09-30 10:10:06 följande:
    Liiiite skillnad för vad de olika sakerna representerar va?En typ bandana står inte för kvinnoförtryck såsom en religiös sjal gör. Och småtöser ska definitivt inte gå omkring och sprida religiösa budskap innan dom ens vet vad det står för.
    Men om JAG VILL HA SJAL PÅ MIG så ska jag väl få ha det? Eller? Om min dotter vill ha sjal som mig så ska hon väl få ha det eller?

Kan ju förbjuda julafton, och julpyssel också med en gång då, våra småtöser ska inte gå runt och sprida julens religösa budskap innan de vet vad det står för, minst 9 års åldersgräns på att vara med på julskyltningen med klassen, eller göra julpyssel!
  • Henom
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:05:13 följande:
    Just nu är det alltid uteslutande invandrarna som får skulden.
    Verkligen inte. Däremot får svenskarna alltid skulden eftersom det är ju så syyyynd om invandrarna, därför måste dom elda upp sina bohag/gå ut och våldta/whatever. Det är vårt fel, för Muhammed & Co mår ju inte braaaaa, för Sverige är så styyyyyggt.
  • milizza

Folk kan väll börja vara stolta över sitt ursprung!!!
    Istället för att kalla sig något dom inte är!!!

• Stinky
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:12:26 följande:
    Det var något nytt för mig. Förvånar mig inte om svenskar ser det som förtryck. Här är det ju kvinnoförtryck att städa och laga mat hemma. Men för de som bär det handlar det inte om förtryck. Känner många självständiga, starka kvinnor som bär hijab både på universitet och arbetsmarknad.
    Läs gärna: www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johannehildebrandt/article5863332.ab

Det är där jag står i den här frågan.
  • Hayati
    milizza skrev 2009-09-30 10:13:05 följande:
    HELLOKILLERN:Om ett svenskt par adopterar sin lilla flicka från Kina, är det ju fortfarande en liten kinesisk flicka. Inte en svensk flicka.ALLT är vad det är, sånt går inte att förändra. *Enligt mej*
    Enligt dig ja, men vilken värld lever du i?
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-30 10:13:14 följande:
    Verkligen inte. Däremot får svenskarna alltid skulden eftersom det är ju så syyyynd om invandrarna, därför måste dom elda upp sina bohag/gå ut och våldta/whatever. Det är vårt fel, för Muhammed & Co mår ju inte braaaaa, för Sverige är så styyyyyggt.
    1. Svenskarna får inte alltid skulden , Get of your high horses !

2 . Väldigt orginellt att använda just namnet Muhammed
    I'm the me I choose to be ...
  • milizza

En sak till, jag tror INTE att några små flickor vill ha sjal på sig!!! Detta är något föräldrarna dillat i dom - tyvärr.

Tycker dom kan börja med sånt när dom är 18-år, och vara barn istället för att gå runt och dölja sig!!!!!!!!!

• Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:10:06 följande:
    Liiiite skillnad för vad de olika sakerna representerar va?En typ bandana står inte för kvinnoförtryck såsom en religiös sjal gör. Och småtöser ska definitivt inte gå omkring och sprida religiösa budskap innan dom ens vet vad det står för.
    Träffar/känner du många kvinnor med hijab?

Jag är inte för burka. Tycker man nästan får skylla sig själv om man väljer att bära burka och får problem i samhället. Tycker heller inte att religionen talar för att man ska bära burka.

I Koranen står det att man ska täcka hår och barm. Skulle aldrig kunna störa mig på en hijab eller tycka att den står för förtryck.
  • Henom
    BlommyNess12 skrev 2009-09-30 10:13:06 följande:
    Men om JAG VILL HA SJAL PÅ MIG så ska jag väl få ha det? Eller? Om min dotter vill ha sjal som mig så ska hon väl få ha det eller?
    Du får väl göra som du vill eftersom du är vuxen. Är du så dum att du vill förtrycka dig själv så gör det för guds skull. Men tvinga inte på småtöser religiösa förtrycksymboler. Föräldrar ska väl för tusan skydda sina barn.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?