• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    REXX skrev 2009-09-30 10:30:53 följande:
    Men har du solhatten på dig för att killarna inte ska gilla dig? kan du ta av dig solhatten och slänga med ditt långa vackra hår utan att bli hotad av släkten eller våldtagen? Drar du ner solhatten för hela ansiktet och klipper små små hål för ögonen för att du tycker det är "fint"?
    Jag är gift med en muslim och har aldrig blivit hotad eller våldtagen.
    Slänger alltid med mitt långa vackra hår (host host).
  • Henom
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:31:57 följande:
    Läser ni ens artiklarna ni länkar till? Det handlar ju om att skolan ska vara religiöst obunden. Har funnits massa trådar på FL där svenskar (ofta ateister) rasar över alla inlägg i läreoplanen som kan tolkas som religiösa (mestadels handlar det då om kristendom). "Lärarna påpekar att även personer med invandrarbakgrund som är boende i Lesjöfors i dag har reagerat över förskolans tilltag. Att visa sin kultur är en naturlig del i vardagen och inget man ska hindra anser de"
    "Om det ska pyntas inför jul bör barnen hålla sig till tomtarna men skippa änglarna. Ett teaterspel som innehåller Jesusbarnet, Maria, Josef, fåren och åsnan får inte förekomma. Det är instruktioner som förskolelärarna i Lesjöfors säger sig ha fått."
  • BlommyNess12
    REXX skrev 2009-09-30 10:30:53 följande:
    Men har du solhatten på dig för att killarna inte ska gilla dig? kan du ta av dig solhatten och slänga med ditt långa vackra hår utan att bli hotad av släkten eller våldtagen? Drar du ner solhatten för hela ansiktet och klipper små små hål för ögonen för att du tycker det är "fint"?
    Hur vet du vad varje enskild kvinnas motiv till att bära sjal är?
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:35:55 följande:
    "Om det ska pyntas inför jul bör barnen hålla sig till tomtarna men skippa änglarna. Ett teaterspel som innehåller Jesusbarnet, Maria, Josef, fåren och åsnan får inte förekomma. Det är instruktioner som förskolelärarna i Lesjöfors säger sig ha fått."
    Det har med att skolan måste vara religiöst obunden enligt läroplanen!!!!
    Ingenting annat!
    Änglar är t ex extremt viktiga inom islam.

Vad försöker du få det till? Det är ju glasklart vad artikeln handlar om.
  • TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 10:28:22 följande:
    HelloKillern:Va va va va???Vad har det med saken att göra att din son vill ha sjal ibland?Trodde tråden på något sätt handla om invandringen osvJag ptatar om MUSLIMER som TVINGAR på sina barn sådant SKIT.Min 3 åring brukar ta fram mina stringtrosor och vill ha dom.. Jaha? Ska hon få gå till dagis med dom då eller?Dom flesta barn vill vara som föräldrarna , rätt normalt. Men som förälder får man sätta en sund och hälsosam gräns!!!
    Stringtrosor har mig veterligen ingen religiös grund .

kalott har det

Slöja har det ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Henom

MijaMia - Om det nu är så viktigt med religiös obundenhet i skolan borde ju småtöserna definitivt icke få bära sjal i skolan.

• Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:35:55 följande:
    Detta har ju ingenting med invandrare och svenskar att göra.
    Som sagt, har du inte varit aktiv i trådarna är atesiterna RASAR över att man har skolavslutningar i kyrkan och sjunger "den blomstertid nu kommer" för att det är en pslam?
  • Stårschan
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:33:06 följande:
    Du tycker så mycket du...Personligen tycker jag att foppa tofflor är det fulaste någonsin skapat.
    Och jag tycker att ni har lika rätt båda två!
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • milizza

Min granne bar alltid slöja.
    I våras separerade hon från sin man - de var från Iran eller Irak. (Minns aldrig vilket )
    Nu bär hon inte slöjan längre. Och hon har nyss lärt sig cykla. Jag är jätte glad för hennes skull.
    Hon har kommit flera gånger och sagt hur roligt det är att "vara mer svensk" som hon utrycker det.

Jag tycker att dom flesta muslimska kvinnor är kraftigt förtryckta av många anledningar:
    - lär sig ej svenska, då dom är fast i hemmet
    - ägnar sig inte åt någon hobby cykla, fotboll,fika osv
    - går aldrig någonsin på krogen, men deras män gör . Fattar inte riktigt det där.

Tycker mest dom tvättar och handlar grönsaker i Alebaba.

Men det är väll en fri vilja att leva så.

• LindaJohansson81
    HelenaMaria skrev 2009-09-30 07:40:36 följande:
    Vad har det med intelligensen att göra? Berätta, jag är nyfiken.. För upplysning så kan jag säga att intelligensen inte står i korrelation till vilket parti man röstar på. Ok, låt se, vilket parti är bäst att rösta på om man vill höja sin intelligens..? Socialdemokraterna kanske -oops nu höjdes den till 135! Härligt!
    För att en normalbegåvad person som har läst igenom partiprogrammet kan helt enkelt inte rösta på smörjan.

För att jag antar att man läser på INNAN man röstar. Och det kan man inte ha gjort om man röstar på SD.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?