• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 14:57:08 följande:
    Ja och så snor de alla svenska flickor också
    Svenska flickor? Du menar "svenne fittor"?
  • Indianica
    Muneca skrev 2009-09-30 14:46:16 följande:
    Instämmer! Förstår dina resonemang ang politik. Jag är invandrare, men jag är svensk medborgare. Vad gör det mig till? I vilket fall så spelar det mig ingen roll, huvudsaken är att jag gör rätt för mig och andra. "Man bemöter som man själv vill bli bemött" oavsett vilken del av världen jag befinner mig i, det är fortfarande människor vi möter, inte sant? Det understryker din mening att man är unik som person. Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att definera personer som i grupp, eftersom jag själv inte kan ansvara för andra människors handlingar (som tillhör min etniska bakgrund). Lika litet som jag tror att alla svenskar är rasister med en önskan om att bara ha landet för sig själva.
    Nej, att definiera t ex invandrare som endast en grupp blir nog allt för homogent. Men på samma sätt gör man ofta hela tiden med svenskar också. Svenskarna är si och så...Men det blir väl alltid mer fruktbart att definiera in i undergrupper också. Vad gäller invandrare kan jag tycka att det kanske är mer fruktbart att dela in invandrare i socialgrupper, men kanske också urskilja olika religioner och de behov det kan medföra.

Det är ett faktum att vissa grupper av invandrare förändrar hur det "gamla Sverige sett ut", men för mig finns det ingen poäng med att bevara något traditionellt, annat än på museum då. Samhället har alltid förändrats genom folkomflyttningar osv. Det finns väl ingen poäng med att t ex vägra bygga moskeér i Sverige för att då är Sverige enligt somliga inte "längre svenskt", innebär det att vi ska gå tillbaka till allmogetiden i Sverige, medeltiden eller vad är svenskt kultur- och samhällsliv?

Vad jag vill komma fram till är att jag tycker det är ok att gruppera olika grupper av invandrare, för med dem kommer ju nya behov. Medelklassinvandrarfamiljen som genast får arbete och kanske är kristna har helt andra behov än vad kanske traumatiserade flyktingar som är arbetslösa i förtorten har. Och som kanske är muslimer och vill ha en närliggande moské.
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 14:57:08 följande:
    Ja och så snor de alla svenska flickor också
    Klart de gör! Men gissa hur många fina flickor som är sugna på lite dark meat när det kommer till kritan
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:02:54 följande:
    Klart de gör! Men gissa hur många fina flickor som är sugna på lite dark meat när det kommer till kritan
    Hahaha, vi pratade om det tidigare i tråden.

Det fanns en tråd där en tjej ville "prova en svart man" Och förra veckan diskuterades det "neger kukar". Tråden blev bortplockad, men där var det betydligt fler än en tjej som var "otroligt sugen på att prova en svart man, men aaaaaldrig skaffa barn eller gifta sig, för man vill ju ha någon från samma kultur".

Det var mitt svar till en tjej som menade att alla invandrarkillar utnyttjar svenska tjejer för att sedan åka till hemlandet och skaffa "en ordentlig" tjej.
  • Stårschan
    Jättemånga! Man hittar dem senare i trådar av typen "har jag rätt att känna mig besviken när han inte låter mig gå utanför dörren och aldrig lyfter ett finger för att hjälpa mig med barnen????"
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-30 14:57:54 följande:
    Svenska flickor? Du menar "svenne fittor"?
    hahah ja men såklart .. my misstake
    I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:07:45 följande:
    Jättemånga! Man hittar dem senare i trådar av typen "har jag rätt att känna mig besviken när han inte låter mig gå utanför dörren och aldrig lyfter ett finger för att hjälpa mig med barnen????"
    Men lägg av nu...är det så långt ditt perspektiv räcker?
  • TheCoopers
    Zamorak skrev 2009-09-30 14:51:29 följande:
    Yup, så svensk man bara kan bli Annat sätt o bli svensk är att åka på charter o supa sig dyngrak, billigare alternativ är finlands båt/danmarks resa Full o skrika massa, sjunga Du gamla du fria på ströget mm mm ...Ja då jävlar e man svennefitta
    hahah   Nationalsången kan han och sjunger hjärligt när han tittar på fotboll etc .

Charter resa .. check
    Finlandsbåt ... nääää

Men han talar Sundsvalls måååål också ... så ja han är nog en "svenne fitta " ..
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:06:08 följande:
    Hahaha, vi pratade om det tidigare i tråden. Det fanns en tråd där en tjej ville "prova en svart man" Och förra veckan diskuterades det "neger kukar". Tråden blev bortplockad, men där var det betydligt fler än en tjej som var "otroligt sugen på att prova en svart man, men aaaaaldrig skaffa barn eller gifta sig, för man vill ju ha någon från samma kultur". Det var mitt svar till en tjej som menade att alla invandrarkillar utnyttjar svenska tjejer för att sedan åka till hemlandet och skaffa "en ordentlig" tjej.
  • TheCoopers
    uhhh det lät lite ofräscht
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?