• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • TheCoopers
    Indianica skrev 2009-09-30 14:38:17 följande:
    För en rasist är det så att med ursprunget följer också en mängd olika egenskaper som en invandrare pga det medfödda aldrig kan komma ifrån. Men jag menar, ursprunget är väl inget problem egentligen eller har jag fel? Om jag flyttar till Frankrike är det väl inga problem om folk kallar mig invandrare så länge de inte sorterar in mig i ett fack med specifika egenskaper som anses vara otroligt negativa?
    Nää men man kanske känner sig svensk , det finns ju faktiskt en möjlighet att man gör det om man är född här eller adopterad .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Zamorak skrev 2009-09-30 14:45:57 följande:
    När du har ett pass där det står att du är svensk? När du pratar bra svenska kanske?Eller när du stör dig på kaffepriset och muttrar surt om de på väg till din volvo (som din hund helst en labbe sitter i) med din man/fru och dina 2,5 barn. För att sen på kvällen varva ner med en folköl när du ser på nått passande debatt program om hur jävla illa de e i sverige så du då kan klaga högt till din partner hur jävligt de egentligen är och hur mycket bättre du kunde gjort allt....Ja då e man svensk
    Ja men då är min sambo en URVENSK

fast det förstås hans föräldrar är från Uruguay och han " ser inte " svensk ut ...

• Zamorak
    Jmia skrev 2009-09-30 14:46:47 följande:
    Jag är inte svensk. Fan också.
    Tänk efter noga så har nog du oxå gnällt på kaffepriset, eventuellt kan man istället störa sig på grannens fina bil eller liknande i tysthet när dom är nära men tydligt när man e ensam
  • TheCoopers
    Jmia skrev 2009-09-30 14:46:47 följande:
    Jag är inte svensk. Fan också.
    Inte jag heller !
  • Zamorak
    TheCoopers skrev 2009-09-30 14:48:40 följande:
    Ja men då är min sambo en URVENSK fast det förstås hans föräldrar är från Uruguay och han " ser inte " svensk ut ...
    Yup, så svensk man bara kan bli Annat sätt o bli svensk är att åka på charter o supa sig dyngrak, billigare alternativ är finlands båt/danmarks resa Full o skrika massa, sjunga Du gamla du fria på ströget mm mm ...Ja då jävlar e man svennefitta
  • Metrolifestyle
    Zamorak skrev 2009-09-30 14:51:29 följande:
    Yup, så svensk man bara kan bli Annat sätt o bli svensk är att åka på charter o supa sig dyngrak, billigare alternativ är finlands båt/danmarks resa Full o skrika massa, sjunga Du gamla du fria på ströget mm mm ...Ja då jävlar e man svennefitta
    Och i ena stunden klaga på att "blattarna" snor alla jobb för att sen klaga på att alla "blattar" lever på bidrag.
  • Beautifully Human
    Zamorak skrev 2009-09-30 14:45:57 följande:
    När du har ett pass där det står att du är svensk? När du pratar bra svenska kanske?Eller när du stör dig på kaffepriset och muttrar surt om de på väg till din volvo (som din hund helst en labbe sitter i) med din man/fru och dina 2,5 barn. För att sen på kvällen varva ner med en folköl när du ser på nått passande debatt program om hur jävla illa de e i sverige så du då kan klaga högt till din partner hur jävligt de egentligen är och hur mycket bättre du kunde gjort allt....Ja då e man svensk
    Precis som jag misstänkte.
    JAG ÄR INTE SVENSK!
  • Zamorak
    200908291 skrev 2009-09-30 14:52:45 följande:
    Och i ena stunden klaga på att "blattarna" snor alla jobb för att sen klaga på att alla "blattar" lever på bidrag.
    Yup
  • Beautifully Human

Kanske man kan få dispens om man har lite blågult blod i årdorna?
    Det verkar ju så.

• TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 14:52:45 följande:
    Ja och så snor de alla svenska flickor också
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?