• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human

Tror folk...på fullt allvar, att "invandrar killar" aldrig lyfter ett finger i hemmet och låser in sin tjej???

Helt plötsligt sänkte vi nivån. Lönlöst att föra en debatt när folk kommer med så obildat trams.

• Jmia
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:07:45 följande:
    Jättemånga! Man hittar dem senare i trådar av typen "har jag rätt att känna mig besviken när han inte låter mig gå utanför dörren och aldrig lyfter ett finger för att hjälpa mig med barnen????"
    Öh hehehe... jag vet inte vart du slet fram den parallellen ifrån men den är lustig iallafall! {#lang_emotions_laughing}

Jag tror inte det är så många av dessa girls som testat lite mörkt kött som gifter sig med en förtryckande karl och inte får gå utanför dörren.
    De är som sagt nöjda med ett par smakprov.
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 15:12:26 följande:
    uhhh det lät lite ofräscht
    Äh var inte så posh!
  • Stårschan
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:09:03 följande:
    Men lägg av nu...är det så långt ditt perspektiv räcker?
    Nej, jag kände mig bara så sarkastisk när Jmia började tala om "dark meat" - vilket väl också är aningen förnedrande. Sorry.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:14:56 följande:
    Nej, jag kände mig bara så sarkastisk när Jmia började tala om "dark meat" - vilket väl också är aningen förnedrande. Sorry.
    Nå ja, Jag hängde med på Jmias sarkasm.
    Uppfattade inte din. My bad.
  • TheCoopers
    Jmia skrev 2009-09-30 15:14:47 följande:
    Äh var inte så posh!
    Nää jag är inte posh ... men snopp diskussionen lämnar jag helst utanför ... darkmeat eller pink (?) meat

I'm the me I choose to be ...
  • Jmia
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:14:56 följande:
    Ja, det är förnedrande. Mot killarna. Jag sa faktiskt till min man (blatte såklart) häromkvällen att jag träffat tjejer och stött på tjejer här som är sketasugna på dark meat och sen i nästa stund sitter och beklagar sig över hur hemskt det är med invandrare.
    Ironi är bara förnamnet.
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 15:16:31 följande:
    Nå ja, Jag hängde med på Jmias sarkasm. Uppfattade inte din. My bad.

Det är lugnt. Det händer ofta att det bara är du som förstår mig.
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 15:17:14 följande:
    Nää jag är inte posh ... men snopp diskussionen lämnar jag helst utanför ... darkmeat eller pink (?) meat
    Hahahaha, jag tänkte inte ens så långt.
    Jag menar min man är ju "dark meat" all over.

Who's got the dirty mind now ?
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 15:17:14 följande:
    Du har rätt. Jag vill inte heller prata snoppar.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?