Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-30 11:36:44 följande:
Hahahahahahaha vi ska se hur bra det går, hur du lyckas med att själv vara en invandrare ! Du kan inte språket så du får inget jobb --> du får bo i de fattigaste delarna av Athen (o där kan vi snacka "getto", någonting som inte finns i närheten av södertälje... ... ...) och du kommer själv att bli en av dess hatade invandrare som bara förstör samhället. Du kommer bo med kakkerlackorna.Vet du vad det värsta är, att DU HAR ETT VAL ATT FLYTTA
DIT.De invandrare som du så ilsket hatar har inget val. De har kommit till sverige under krigstider, en flytt mellan liv o död. De har upplevt så mycket mer än du bara kan drömma om. Barnen har sett sina familjemedlemmar dödas framför dom, soldater har skjutit mot dom... Hur tror du att du själv skulle tackla en sådan situation? Hur skulle dina barns liv se ut med sådanna minnen? (det jag försöker säga är INTE att det är anledningen till att det finns ett FÅTAL invandrare som begår brott, utan att man ska förstå vad som finns inombords på de flesta av alla de invandrare du möter på ica...). Jag blir inte klok på dig. Du har ingen förståelse o ingen insyn, du är patetisk o pinsam o jag irriterar mig på mig själv för att jag ens bemödar mig att svara på dina dumheter ---> men kan jag få upp förståelsen för någon så är det bra.
Skulle jag flytta till ett annat land och bete mig illa så skulle jag självklart inte få bra bemötande. Andra länder som har problem med invandringen har väl också invånare som vill göra något åt det. Allt elände du beskriver, med krig, barn som sett familjemedlemmar dödas osv. Nej och åter nej jag kan inte föreställa mig det då jag inte har varit med om det själv. Jag har haft en trygg uppväxt som du säkert också missunnar mig pga mina åsikter, då det verkar vara din bana. Tycker det är förjävligt att det ligger apatiska barn i sina sängar som varken kan äta, tala eller gå på toaletten. Men bara för det så behöver jag väl inte tiga för att jag tycker att invandringen är ett problem i sverige? Visst jag är patetisk i dina ögon, mig stör det inte det minsta. Hade du sett det jag hade sett, hade du mina erfarenheter så skulle du förstå mitt resonemang.