• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • milizza

Ja Tyskar kommer väll inte från Norden??

Och Läs NOGA detta är MIN åsikt!!

Alla har väll egna åsikter om detta ämne

• Beautifully Human
    milizza skrev 2009-09-30 14:20:21 följande:
    Är det seriöst nån som undrar hur en Iranier kan ses som "mer" invandrare än en Iranier? *LOL*Ingen som sjöngt nationalsången på länge?Tror det finns en mening som går "Jag vill leva jag villl dö i Norden!! *
    Nej, jag har inte....sjöngt....nationalsången på väldans länge. Men vad har det med saken att göra? "Jag vill leva jag vill dö i Norden...."? Ok......?
  • Metrolifestyle
    milizza skrev 2009-09-30 14:22:16 följande:
    I FINLAND är mer än halva landet svensk talande. I många städer talar man enbart svenska. Vasa är ett bra exempel. Hudfärg? Vi från Norden är ljusa i hyn.
    Andra halvan då, är de jämförbara med iranier eftersom språket är helt annorlunda?
  • milizza

FamiljenCooper:

Tror INTE dom skriker detta när du går förbi.
    Varför skulle nån skrika SMÖR FITTA till dej?
    Det måste vara lite speciella alkisar då.

• Beautifully Human
    I FINLAND är mer än halva landet svensk talande.I många städer talar man enbart svenska. Vasa är ett bra exempel.Hudfärg? Vi från Norden är ljusa i hyn.
    Vad är min dotter?
    Hon är inte ljus i hyn.
    Hon är inte född i Sverige.
    Men jag är Svensk på papper så att säga. Är hon invandrare då?
  • hundpuss
    MijaMia skrev 2009-09-30 13:38:21 följande:
    Det är ju exakt det jag säger...
    Ja alltså jag bara höll med
  • Metrolifestyle
    milizza skrev 2009-09-30 14:23:31 följande:
    Ja Tyskar kommer väll inte från Norden?? Och Läs NOGA detta är MIN åsikt!! Alla har väll egna åsikter om detta ämne
    Jag ville bara dubbelkolla så vi inte blandar ihop äpplen och päron.
  • TheCoopers
    I FINLAND är mer än halva landet svensk talande.I många städer talar man enbart svenska. Vasa är ett bra exempel.Hudfärg? Vi från Norden är ljusa i hyn.
    Ja men det betyder ju inte att språket är likartat , Vi pratar ju inte finska i Sverige på samma sätt .

Nej vi det är vi inte .. det var länge sedan det var så . Ljusa i hyn alltså .
    I'm the me I choose to be ...
  • Stårschan
    MijaMia skrev 2009-09-30 14:23:39 följande:
    Nej, jag har inte....sjöngt....nationalsången på väldans länge. Men vad har det med saken att göra? "Jag vill leva jag vill dö i Norden...."? Ok......?
    Det var nog mest en poäng för att visa samhörigheten mellan de nordiska "brödrafolken", att vi till och med tar upp Norden som ett OK alternativ till Sverige i vår nationalsång.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Beautifully Human
    Vision400 skrev 2009-09-30 14:26:19 följande:
    Ja alltså jag bara höll med
    Hahahaha, oj, förlåt. Jag trodde du muckade hahaha . Börjar utveckla en FL relaterad arbetsskada.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?