Stårschan skrev 2009-09-29 09:00:32 följande:
Jag tycker redan att den har en negativ effekt på den jämställda syn på män och kvinnor vi haft i Sverige. Helt plötsligt kallas unga svenska tjejer horor och madrasser för att de inte har överbeskyddande storebröder. Invandrarkillar (jo, jag har själv diskuterat med välutbildade sådana på universitetet) är av åsikten att svenska tjejer duger till att knulla med, men sedan ska man åka hem till hemlandet och hämta hem en oskyld att gifta sig med - någon som duger att uppfostra barnen enligt det gamla patriarkala mönstret. Svenska män blir utestängda från badhus vissa tider för att det ska tas hänsyn till kvinnor som inte får bada i närvaro av män. Svenska åldringar som har varit med och byggt upp samhället får det sämre för att pengarna inte längre räcker till dem. Skolan har försämrats drastiskt sedan jag själv gick i den. (Och ja, jag är medveten om att det till stor del beror på att Sverige levde över sina tillgångar på lånade pengar under min uppväxt). Skolavslutningar ska inte få firas i kyrkan av hänsyn till barn från andra religioner, vi har fått gängbildningar i fattiga bostadsområden med övervägande delen invandrare. Sen kanske var och en av dessa händelser har vettiga förklaringar som helt klart ligger utanför den enskilde hjälpsökande invididen, men faktum kvarstår att asylinvandringen har negativa följder för Sverige. Det måste finnas vettiga jobb åt alla, och folk måste integreras i betydligt större utsträckning om det här ska funka.
Så innan invandringen blev en svensk tjej ALDRIG kallad hora?
Kul att du tog upp just detta exempel, det fanns nämligen en tråd här på FL förra veckan (som tyvärr togs bort) där några tjejer snackade om hur de gäääääärna vill ha sex med afrikaner, men GIFTA sig, det ska man göra med Anders från Svedala.
Exakt så var resonemanget.
Sex skulle de gärna vilja ha med en sexig afrikan, men ett förhållande?
"Nej - för guuuuuud han kanske är muslim! Och Afrikan! Det SKRIKER kvinnoförtryckare! Och tänk på alla kulturkrockar!!!
Men han får gärna sätta på mig 7 dagar i veckan"
Two sides to every story.