• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Lemasive

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-09-29 09:51:30 följande:

Har man problem med att inte upskatta invandrare så flytta till en ort där det inte finns några. Sådana ställen finns faktiskt och då slipper man ju det problemet.
    Du menar att dom skattemiljarder som slösas bort på bidragsberoende invandrare försvinner om jag flyttar till Jokkasjärvi? Varför tar vi ens in människor som inte kan sättas i arbete direkt, om dom har det jobbigt hjälp dom på plats.
  • Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:49:35 följande:
    Det är kanske av intresse att MijaMia är ihop med en svart man, det lär ju inte färga( haha) hennes synsätt alls.
    Ja du, det är män som DU som får mig att springa så långt bort från svenska män jag kan.

Han har utbildning, intelligens, djup, engagemang i rättvisa, politik, konflikter och mänskliga rättigheter. Sedan skiter jag väl i om hans är vit, grön, brun, lila eller rosa.

Och nej, jag tror fakstiskt inte att det är av någons intresse. Ditt möjligtvis.
  • TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:52:02 följande:
    Kan någon SNÄLLA säga hur invandringen är bra för Sverige, det vore så otroligt kul att veta hur vi har det bättre pga horder med bidragsberoende kriminella.
    Read and weep

http://www.bokus.com/b/9178431298.html
    I'm the me I choose to be ...
  • Schnooglewookiemush
    Jollybolly skrev 2009-09-29 09:53:43 följande:
    vad tjänar vi på att dig här?
    Jag har hellre 20 invandrare boende i min lägenhet än en svensk person som beter sig på det där viset.
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 09:50:25 följande:
    Don't let him get to you ..Du ser väl vad du har att göra med här ?Slöseri med energi Verkligen
    Jo...men det är ju det här med flugorna och skiten...
  • FinaTina
    EnilemmE skrev 2009-09-29 08:51:52 följande:
    Svarade ja, för det känns som att invandrarna håller på att ta över Sverige.. Arbetskraftsinvandring - okej, men välgörenhetsinvandring kan vi skita helt i!
    Håller med dig!!
  • TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:54:08 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-09-29 09:51:30 följande: Du menar att dom skattemiljarder som slösas bort på bidragsberoende invandrare försvinner om jag flyttar till Jokkasjärvi? Varför tar vi ens in människor som inte kan sättas i arbete direkt, om dom har det jobbigt hjälp dom på plats.
    Hjälpa på plats låter som en bra ide faktiskt

om det nu skulle gå rent praktiskt

Men vi lär inte kunna stoppa krig ... än är svenskarna inte så inflytelserika ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Kan inte bli bättre än såhär
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:54:08 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-09-29 09:51:30 följande:
    Du menar att dom skattemiljarder som slösas bort på bidragsberoende invandrare försvinner om jag flyttar till Jokkasjärvi? Varför tar vi ens in människor som inte kan sättas i arbete direkt, om dom har det jobbigt hjälp dom på plats.
    Det är en annan fråga. Jag har själv inte lust att bo i ett invandrartätt område och har därför bosatt mig på en dyrare ort och vips så var "problemet" borta.
  • Jollybolly
    AtroCious skrev 2009-09-29 09:56:39 följande:
    Jag har hellre 20 invandrare boende i min lägenhet än en svensk person som beter sig på det där viset.
    man blir ju mörkrädd.
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:52:02 följande:
    Kan någon SNÄLLA säga hur invandringen är bra för Sverige, det vore så otroligt kul att veta hur vi har det bättre pga horder med bidragsberoende kriminella.
    Varför inte fokusera lite mer på sitt eget liv?

Alla invandrare är fan inte kriminella!, ge dig! Många ville inte till Sverige men hade inget val, tror du att alla vill ha bidrag? Jag vet många som sliter arslet av sig dag som natt med skitlön (pga sin bakgrund) för att överleva!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?