• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 09:12:02 följande:
    Handbok i att vara svensk ?*RYSER*Vilken människosynSkrämmande
    Nej en handbok i hur man löser alla konflikter, utrotar fattigdomen och skapar demokrati
    Så vi "SLIPPER" ta emot invandrare.
  • EnilemmE
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:12:21 följande:
    Varför bry sig, om 30 år kommer det vara över 50% muslimer i Sverige. Då kommer era barn få lära sig Sharia och koranen, tro inte att någon kommer undan. Sverige kommer försvinna.
    Ja, och det tycker jag är skrämmande, men det är ju bara min åsikt.. Som man tyvärr knappt får yttra..
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-29 09:11:55 följande:
    Men ska vi vara mamma åt hela världen? Ska vi låta alla som det är lite synd om komma hit och ta del av vårt välfärdssystem bara för att ledarna i andra länder är korrupta? Ska vi verkligen agera som en hunsad tjej som stannar kvar hos en misshandlande make bara för att "han har ju problem och jag måste hjälpa honom"? Ska vi inte ha NÅGRA gränser? Vilka ska vi ställa krav på? När är det OK att säga att vi inte pallar mer om vi ska ha kvar grunden för vårt demokratiska system? Till vem är det OK att säga att "Nej tyvärr, du är inte välkommen här"? Den som inte vill ta en vanligt svenssonjobb utan börjar importera småflickor från Balkan istället?
    Alla som det är lite synd om????

Jag tycker denna tråd börjar genomsyras av extrem okunskap om omvärlden och Sverige och Europas ansvar. VI har hjälpt till att fucka upp världen, so JA det är vårt ansvar.
    Och JA det är synd som fan om människor.
  • Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:12:21 följande:
    Varför bry sig, om 30 år kommer det vara över 50% muslimer i Sverige. Då kommer era barn få lära sig Sharia och koranen, tro inte att någon kommer undan. Sverige kommer försvinna.
    Och muslimerna kommer förslava oss, eller hur? Vi blir kolonialiserade!!!!!!

Lägg av..................................................................................................
  • Lemasive
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:17:46 följande:
    Och muslimerna kommer förslava oss, eller hur? Vi blir kolonialiserade!!!!!! Lägg av................................................
    ..................................................
    Nu ska vi se, det har bränts bilar och varit upplopp i flera städer dom senaste helgerna. Dessutom är det en invasion, det är uppenbart. En Ekonomisk sådan.

Här kan du titta på Egyptiska prognoser för ett muslimskt Europa. Men det är ju bara inbillning.
  • Lemasive
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:18:38 följande:
    Ursäkta?
    Vi har ju fuckat upp världen, vi hemska vita människor. Ut och betala din skuld nu!
  • Jollybolly

nej jag är inte orolig, jag är väldigt positiv till invandringen i sverigie.

tror också att effekterna av invandringen är mer positiv än negativ, vad gäller tex ekonomin.

• TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:14:02 följande:
    Nej en handbok i hur man löser alla konflikter, utrotar fattigdomen och skapar demokratiSå vi "SLIPPER" ta emot invandrare.
    Ja men då så .. ja naturligtvis ... låter väldigt verklighetsförankrat
    I'm the me I choose to be ...
  • Stårschan
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:15:49 följande:
    Alla som det är lite synd om????Jag tycker denna tråd börjar genomsyras av extrem okunskap om omvärlden och Sverige och Europas ansvar. VI har hjälpt till att fucka upp världen, so JA det är vårt ansvar.Och JA det är synd som fan om människor.
    Jag spetsade till det när jag skrev "alla som det är lite synd om" för att göra en poäng. Naturligtvis vet jag att det finns misär som knappt går att beskriva ute i världen. Det ÄR synd om människorna, absolut. Men det håller inte att Sverige ska ta emot alla som vill komma hit. Det GÅR inte. Så mycket pengar har vi inte, det är bara att inse. Och om vi tar in för många arbetslösa analfabeter så är vi snart inte tillräckligt många skattebetalande svenskar kvar för att hålla nästippen ovanför vattenytan. Jag för min del tycker att det är bättre att vi LÅTER BLI att köra vårt eget land i sank, och satsar på en långsiktig stabilitet istället. På det sättet kommer vi i det långa loppet att kunna hjälpa fler. Just nu tycker jag att vi beter oss som en mamma som sätter på sitt barns syrgasmask innan hon sätter på sin egen, med följden att båda dör i slutänden.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:20:06 följande:
    Nu ska vi se, det har bränts bilar och varit upplopp i flera städer dom senaste helgerna. Dessutom är det en invasion, det är uppenbart. En Ekonomisk så

kan du titta på Egyptiska prognoser för ett muslimskt Europa. Men det är ju bara inbillning.
    Och alla som bränner bilar är muslimer?
    Upploppen handlar om islam? Lägg av nu på allvar. Och sluta benämna människor som "negrer".

Ja, det är inbillning. Egyptien skulle inte kunna fixa ett muslimskt Europa om de så ville. Folk har alltid skällt högre än de bits.

Sedan är det ju kul att vi tycker allt är så hemskt när det var Europeér som lade plattformen för allt det ni är rädda för, kolonialisering, korståg, slaveri, you name it.

Med sådan attityd och okunskap är det såklart världen är på väg utför. Ni sitter och oroar er för islam (som vi INTE ska gå in på här, det finns hur många trådar som helst om du vill snacka om din islamofobi), medans vi fortsätter öka u-länders beroende av oss, fortsätter skriva puckade handelsavtal som gynnar oss, de rika och får de fattiga länderna att stå på sina knän.

Tvärt om vad ni tror, är det fler och fler muslimer som flyttar tillbaks till sina hemländer. Det finns det statistik på.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?