• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:42:09 följande:
    Jag biter mig i tungan för att inte säga något otrevligt."För att dom är negrer"????????????????
    Don't let him get to you ..

Du ser väl vad du har att göra med här ?

Slöseri med energi

Verkligen
    I'm the me I choose to be ...
  • Lemasive
    Jollybolly skrev 2009-09-29 09:48:57 följande:
    men vafan spelar det för roll vilket land de kommer ifrån? vad är det du vill komma fram till? jag känner inte någon arab eller "neger" som äger nån krog, du har rätt, jag trodde vi diskuterade invandring. och jag försvarade mitt påstående om att denna tillför sverige mycket positivt. jag tycker du har en vidrig människosyn som förstör vårt land, och jag tycker synd om dig som är en så liten människa. ha en bra dag!
    Du säger ju att dom bidrar, visa hur dom bidrar i Sverige. Vad tjänar vi på att dom är här?
  • Syra

Lemasive. Var kommer du själv ifrån?....från början alltså?

• Kan inte bli bättre än såhär

Har man problem med att inte upskatta invandrare så flytta till en ort där det inte finns några. Sådana ställen finns faktiskt och då slipper man ju det problemet.

• TheCoopers
    Syra skrev 2009-09-29 09:51:19 följande:
    Han är svart
    I'm the me I choose to be ...
  • Lemasive

Kan någon SNÄLLA säga hur invandringen är bra för Sverige, det vore så otroligt kul att veta hur vi har det bättre pga horder med bidragsberoende kriminella.

• Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:48:03 följande:
    Vad har du för kunskaper som säger att vår MISSLYCKADE intergration och invandring är bra, vad ligger arbetslösheten på? Har våldsbrotten gått upp? Är det fler än någonsin som går på bidrag? Går det bättre för skolungdomar? Hur lever våra gamla? Är det färre våldtäkter?
    Jag tror inte du och jag har något mer att säga varandra.
    Skaffa en utbildning eller något, ditt sätt att uttryka dig och din grymma okunskap om "negrer" och muslimer är ju skrämmande. Du är by far den mest obehagliga person jag stött på på FL.
    Vi skulle kunna diskutera dina frågor, men tyvärr besitter jag inte den självbehärskningen som krävs för att föra en diskussion med dig.
  • Lemasive
    Syra skrev 2009-09-29 09:51:19 följande:
    Jag är svensk, men något så ovanligt som vallonblod ifrån 1600-talet. Ja, man blir mörkare om man har det. Nej, alla som säger att dom har det har inte vallonblod.
  • Jollybolly
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:50:50 följande:
    Du säger ju att dom bidrar, visa hur dom bidrar i Sverige. Vad tjänar vi på att dom är här?
    vad tjänar vi på att dig här?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?