• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:56:04 följande:
    Eftersom du inte ens kan stava till uttrycka så ifrågasätter jag din utbildning, men säg gärna vad du har för någon. Själv har jag gått ett antal kurser i beteendevetenskap och Historia.
    och jag i Social Antropologi ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:56:04 följande:
    Eftersom du inte ens kan stava till uttrycka så ifrågasätter jag din utbildning, men säg gärna vad du har för någon. Själv har jag gått ett antal kurser i beteendevetenskap och Historia.
    I frågasätt så mycket du vill. Jag kan leverera när det gäller.
    Har heller ingen lust att redogöra för min utbildning, men den väger tyngre än dina kurser i beteendevetenskap och historia.

Ta hand om dig nu, och se upp för invandrarna!!!!
  • sunsed1

varför är det så?

för man får oftast, nej alltid en dåligt bild av invandrade grupper. Media förstorar gärna alla pådrag där invadrare är i bakrunden samt människor i allmänhet gillar halvskumma händelser som vandrar mun - till -mun och bli större och större. Och gissa vad? Folk med annan etnicitet hamnar ofta i mitten av alla dålig publicitet.

Nej, här gäller inte det gamla goda, all publicitet är god publicitet.

vakna folk, alla är i samma båt och så kommer det att förli vare sig vi vill eller inte. Och gränserna kommer att öppnas mer och mer.

Så sluta vara rädda och halvhata eller bli uppskrämda av två benta pälslösa varelser. För det är du och jag och grannen mitt emot och Andan, Samira, Ella, Ahmed, Åsa, Ali, Eva, Mugandi, Siri och Li och Håkan.

OK?

• beEMbe

om jag är oroli över invandringen. svar nej. snarare mänskligheten i hela världen.

..........love my kids..........
  • Lemasive
    TheCoopers skrev 2009-09-29 09:57:35 följande:
    Hjälpa på plats låter som en bra ide faktiskt om det nu skulle gå rent praktiskt Men vi lär inte kunna stoppa krig ... än är svenskarna inte så inflytelserika ...
    Nej, vi kan inte stoppa krig, men istället för att forsla in invandrare som boskap till oss. Skulle vi kunna satsa pengar på att stabilisera deras hemländer för en bättre värld. Inte ens 5% av alla "flyktingar" som kommer till Sverige är i behov av att fly från sina länder, detta har påpekats av FN som exempel. Men istället tar vi in dom hit, ger dom svensk medborgarskap så dom kan rösta och öser pengar över dom.

Samma pengar som skulle kunna hjälpa 20 gånger fler på plats, var är logiken?
  • LindaJohansson81

Nej inte det minsta.

STörre oro har jag emot att det faktiskt finns svenskar år 2010 som ska rösta på SD. Skrämmande.

• TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:58:16 följande:
    Vad har det med araber och negrer att göra?
    Läs boken så får du se
    I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 09:59:41 följande:
    och jag i Social Antropologi ...
    :) Låt honom vara stolt över sina kurser, det verkar ju trots allt vara det enda han har.
  • Lemasive
    Syra skrev 2009-09-29 09:59:20 följande:
    Varför inte fokusera lite mer på sitt eget liv? Alla invandrare är fan inte kriminella!, ge dig! Många ville inte till Sverige men hade inget val, tror du att alla vill ha bidrag? Jag vet många som sliter arslet av sig dag som natt med skitlön (pga sin bakgrund) för att överleva!
    Vem behöver slita arlset av sig i Sverige för att överleva, hahah du måste skämta.
  • LindaJohansson81
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:00:57 följande:
    Nej, vi kan inte stoppa krig, men istället för att forsla in invandrare som boskap till oss. Skulle vi kunna satsa pengar på att stabilisera deras hemländer för en bättre värld. Inte ens 5% av alla "flyktingar" som kommer till Sverige är i behov av att fly från sina länder, detta har påpekats av FN som exempel. Men istället tar vi in dom hit, ger dom svensk medborgarskap så dom kan rösta och öser pengar över dom. Samma pengar som skulle kunna hjälpa 20 gånger fler på plats, var är logiken?
    Öser pengar över dem? Förklara gärna och utveckla dina svar mer än till fördömligt dravel.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?