• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Lemasive
    AtroCious skrev 2009-09-29 09:39:11 följande:
    Vad sitter du och skriver människa? Kom till min stad så får du se jättemånga.
    Vad är din stad då? Malmö, Göteborg, Stockholm, Södertälje, eller vad?
  • Schnooglewookiemush
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:40:44 följande:
    Vad är din stad då? Malmö, Göteborg, Stockholm, Södertälje, eller vad?
    Härnösand.
  • Syra
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:42:09 följande:
    Jag biter mig i tungan för att inte säga något otrevligt."För att dom är negrer"????????????????
    , ja undra vem det är mest synd om egentligen här?
  • Lemasive
    Jollybolly skrev 2009-09-29 09:41:51 följande:
    vem är det som är idiot? världen skulle klara sig väldigt bra utan människor som du. och om du har problem med pizzerior och kebabhak kanske jag trösta dig med att flera av de största krogarna i både göteborg och stockholm inte heller ägs av svenskar. kan du inte förklara för mig vad du själv tillför sverige? med tanke på dina åsikter känner jag mig ganska säker på att du tex. har ett brottsregister. eller hur?
    Säg vilken stor krog som ägs av en Arab eller Neger, nu tack. Ge mig fakta av alla krogar som ägs av detta ädlaste av ädla folkslag.
  • Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:40:07 följande:
    Du bryr dig mindre om 90% av alla är Muslimer, när du sedan blir slagen av mig för att du kåtade upp mig enligt min mening och du blir straffad för det kommer du gnälla då? För jag kommer njuta att se dig blodig på golvet för att DU visade lite ben eller kanske tänder.
    Du blir inte långlivad på FL.
  • Lemasive
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:46:28 följande:
    Du är ju inte på riktigt. Du kan inte vara på riktigt. Jag gillar varken svarta kläder, är inte vegetarian, ABSOLUT inte feminist. Däremot har jag kunskaper inom ämnet vi diskuterar som väger bra mycket mer än att ha en polare från Jamaica.
    Vad har du för kunskaper som säger att vår MISSLYCKADE intergration och invandring är bra, vad ligger arbetslösheten på? Har våldsbrotten gått upp? Är det fler än någonsin som går på bidrag? Går det bättre för skolungdomar? Hur lever våra gamla? Är det färre våldtäkter?
  • Jollybolly
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:43:48 följande:
    Säg vilken stor krog som ägs av en Arab eller Neger, nu tack. Ge mig fakta av alla krogar som ägs av detta ädlaste av ädla folkslag.
    men vafan spelar det för roll vilket land de kommer ifrån? vad är det du vill komma fram till? jag känner inte någon arab eller "neger" som äger nån krog, du har rätt, jag trodde vi diskuterade invandring. och jag försvarade mitt påstående om att denna tillför sverige mycket positivt.

jag tycker du har en vidrig människosyn som förstör vårt land, och jag tycker synd om dig som är en så liten människa. ha en bra dag!
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:44:57 följande:
    Har du barn, kommer dom få samma skolgång som dig eller bättre?sydsvenskan.se/malmo/article551781/Sa-funkade...Oj, 148 mille borta bara sådär...
    Japp, jag har 4 barn ...... men jag har inga fördomar för det. Läste inte din länk så noggrant då jag saknar intresse.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?