• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:10:13 följande:
    Du får sluta med källa så fort du inte har kunskap om ämnet själv. Du ÄR genomskådad.
    Jag frågade efter källa på något MrAssault påstått att jag sagt, som är ren lögn =) Så där är DU genomnskådad =)
  • Matruskan77
    RockBella skrev 2009-10-02 21:56:13 följande:
    Jag frågade efter källa på något MrAssault påstått att jag sagt, som är ren lögn =) Så där är DU genomnskådad =)
  • RockBella
    empresskaren skrev 2009-10-02 00:32:43 följande:
    Rockbella - Jag är förvirrad. Du sa att bara flyktningar borde få komma hit eftersom din pappa var det och så sen sa du att hans mamma fick komma hit men hon var ingen flyktning utan en invandrare. Så enligt dig, din egen farmor får inte vara här?
    Fel. Jag har aldrig skrivit enbart flyktingar ska komma hit just för att min pappa råkade vara det. Läs om läs rätt.

Jag tycker inte att man ska skicka tillbaka folk som redan fått medborgarskap. Men nej, min farmor har egentligen inte mkt här att göra. Hon har det bra i sitt hemland som hon ofta besöker och där bli hon behandlad som en drottning utan dess like, så jag egentligen inte varför hon skulle hit till att börja med.
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-10-02 21:56:13 följande:
    Nu menade jag inte just det inlägget utan de ÖVRIGA 6 gångerna du skrivit:

Källa?
    Källa?
    Källa?
    Källa?
    Källa?
    Källa?
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-02 18:37:25 följande:
    Ja jösses bra att du förtydligade det till mig med STORA BOKSTÄVER så jag inte missar det liksom. Trevligt mycket trevligt.
    Tack, jag försöker alltid vara trevlig. Det är mitt motto!
  • Matruskan77
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-02 22:02:07 följande:
    Nu menade jag inte just det inlägget utan de ÖVRIGA 6 gångerna du skrivit: Källa? Källa? Källa? Källa? Källa? Källa?
    Sen när är det fel att vilja ha en källa på något?????
  • Minune
    Jmia skrev 2009-10-02 15:26:02 följande:
    Hur löser du SFI och den ekonomiska biten då menar du? Alla som kommer hit, flykting eller arbetskraft måste lära sig språket. I nuläget hänvisas man till sockontoret, som lägger en toppen bra grund för fortsatt utveckling och integration i samhället (not) och man går till SFI där man utbildas av en medioker lärare. Jag ser inte lösningen på detta fortfarande.
    hur gör EU-medborgare då?? Inga bidrag från soc, inga pengar för att gå SFI, och konstigt nog klarar de sig ändå...eller reser hem...arbetskraftsinvandring
  • LindaJohansson81
    Matruskan77 skrev 2009-10-02 22:11:52 följande:
    Sen när är det fel att vilja ha en källa på något?????
    Det blir väldigt jobbigt att upprepa saker hela tiden. Vill man ha kunskap så får man fan i mig läsa på själv.
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-02 22:00:15 följande:
    Fel. Jag har aldrig skrivit enbart flyktingar ska komma hit just för att min pappa råkade vara det. Läs om läs rätt. Jag tycker inte att man ska skicka tillbaka folk som redan fått medborgarskap. Men nej, min farmor har egentligen inte mkt här att göra. Hon har det bra i sitt hemland som hon ofta besöker och där bli hon behandlad som en drottning utan dess like, så jag egentligen inte varför hon skulle hit till att börja med.
    fast din farmor kanske inte trivdes då i sitt hemland..ibland vill man börja ett liv någon annanstans..varför skulle man inte kunna få flytta till annat land..?måste jag bo i Sverige bara för att man är född här..jag skulle gärna vila bo i Köpenhamn t.ex.....så länge jag fått jobb el så innan jag flyttar dit.
    Jag anser att en människa får leva var som helst på jorden..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Matruskan77
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-02 22:16:59 följande:
    Det blir väldigt jobbigt att upprepa saker hela tiden. Vill man ha kunskap så får man fan i mig läsa på själv.
    Ooops vad du är trevlig då! Förresten hänvisade väl du till källor för ett tag sedan om jag inte minns fel.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?