• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Syra

Gud vad jag fått bra hjälp tack vare vårat skattesystem! Jag har fött fyra barn, mödrahälsovården är inte gratis för staten och absolut inte mina förlossningar (omedelbara snitt och PLANDERADE snitt för säkert 40 000 kronor styck. Och vid många tillfällen har vi behövt intensivvård och neonatalvård.....psykvård osv osv och jag har inte betalt speciellt mycket själv! Jag är inte invandrare men jisses vad jag kostat!

• FreeForAll
    Apolline skrev 2009-09-29 10:30:19 följande:
    Visst! Eftersom du verkar bry dig mest om den ekonomiska aspekteten så fokuserar jag på det, och inte alla övriga fördelar med ett medmänskligt globalt samhälle. Och apropå kriminaliteten kan du fundera på vad vi ska göra åt att 90% av alla brott i Sverige begås av MÄN.
    Haha, så sant! Vad ska vi göra med alla dessa män?
  • Stinky
    Syra skrev 2009-09-29 10:35:29 följande:
    Gud vad jag fått bra hjälp tack vare vårat skattesystem! Jag har fött fyra barn, mödrahälsovården är inte gratis för staten och absolut inte mina förlossningar (omedelbara snitt och PLANDERADE snitt för säkert 40 000 kronor styck. Och vid många tillfällen har vi behövt intensivvård och neonatalvård.....psykvård osv osv och jag har inte betalt speciellt mycket själv! Jag är inte invandrare men jisses vad jag kostat!
    Jag antar att du arbetar?
  • Lemasive
    Apolline skrev 2009-09-29 10:30:19 följande:
    text
    Fungerar bra i teorin ja? Hur många Invandrare arbetar, kommer det bara hit vuxna? Om dom inte jobbar och har 5 barn som går i skola, är det då vinst för Sverige?

hahahaha

:D
  • Plutteli
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:33:11 följande:
    Det är Svenskar det här är vårt land, vårt ansvar. Här pratar vi om invandrare som slår svenskar i Sverige och begår brott här. Dom är inte vårt ansvar, skeppa iväg!
    Fast lasermannen var inte Svensk, han var andra generationens invandrare vars föräldrar invandrat från Tyskland....
  • mytrouble

Jag har röstat nej. Är inte ett dugg oroad. Tycker gott vi kan vara mer generösa. Dock tycker jag mottagandet och handläggningen måste bli bättre. Tycker alltså vi tar dåligt hand om flyktingar och invandrare.

Är i vecka 24+1
  • Plutteli
    HelenaMaria skrev 2009-09-29 10:33:51 följande:
    Fast i invandrarbegreppet så inkluderar jag alla inkommande i Sverige inkl. flyktingar.
    Fast det funkar inte så eftersom det är olika regler för om de får stanna i Sverige, om de får undervisning i Svenska m.m.
  • Stårschan
    Plutteli skrev 2009-09-29 10:33:54 följande:
    På samma sätt som med svenskar. Eller tror du att alla svenskar älskar att lära å vara i skolan?
    Nej, men vi kanske bör sopa rent framför vår egen dörr och försöka göra något åt våra egna skoltrötta ungdomar, våldsamma psykopater och personer med psykiska problem innan vi tar in fler. Ditt argument är ungefär samma sak som att säga att "Det gör inget om du slår in alla mina fönster, för jag har ju redan vattenskada i källaren"
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Plutteli
    Stinky skrev 2009-09-29 10:34:58 följande:
    TYVÄRR måste jag krusa din bild av arbetande afrikaner, helst somalier. Nu säger jag INTE att ALLA afrikaner eller somalier är lata, men på mitt jobb har vi haft ett ett stort antal av afrikanskt härkomst - de flesta somalier- som fått sig visad dörren då de inte skött sitt jobb och varit lata. Så det är ingen myt eller fördom jag går på, utan vad jag själv sett med egna ögon.
    Även jag har arbetat med afrikaner och de har skött sitt jobb ypperligt.
  • Lemasive
    Plutteli skrev 2009-09-29 10:37:32 följande:
    Fast lasermannen var inte Svensk, han var andra generationens invandrare vars föräldrar invandrat från Tyskland....
    Var exakt kommenterade jag lasermannen då?

..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?