• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Lemasive
    MijaMia skrev 2009-09-29 10:40:58 följande:
    Jag är gift med en arbetande afrikan. Jag har som sagt bott och driver projekt i Afrika. Är det inte sett med mina egna ögon? Jag pratar om Afrika under Sahara. Somalia har jag aldrig varit i. Känner 1 somalisk familj. Pappan arbetar som busschaufför och barnen pluggar. Alla har vi olika erfarenheter.
    Du menar att du går omkring med dina DIsneyglasögon och ser allt som är så underbart, medan vi normala människor inser att det inte är hållbart.
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:41:19 följande:
    Det har dina föräldrar betalat genom skatt och liknande, det är du medveten om va? Det är vi Svenskar som har betalat för att det ska gå bra för dig och andra Svenskar.
    Nje, vi får hoppas att min mormor betalde bra med skatt för min mamma har nog också kostat mer än vad hon givit:-S
  • Plutteli
    Stårschan skrev 2009-09-29 10:39:03 följande:
    Nej, men vi kanske bör sopa rent framför vår egen dörr och försöka göra något åt våra egna skoltrötta ungdomar, våldsamma psykopater och personer med psykiska problem innan vi tar in fler. Ditt argument är ungefär samma sak som att säga att "Det gör inget om du slår in alla mina fönster, för jag har ju redan vattenskada i källaren"
    Visst, men ditt argument är ju åt totalt andra hållet på nått vis, typ att Sverige består bara av skoltrötta psykopater och lika så alla som kan tänka sig flytta hit...
  • mrs Elliott

Inte invandringen som sådan .Vi SKA ta emot flyktingar . Däremot är jag oroad över integrations politiken och hur vårt samhälle tar emot invandrare .

• Plutteli
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:41:53 följande:
    Ingen här som har pratat om att stjäla jobb, det är bara du och dina fördomar.
    Fördomar? Nä inte direkt, jag har snackat med tillräckligt många främlingsfientliga ( Obs, inte rasistiska) med den logiken för att veta att den finns och är vanlig.
  • Lemasive
    Syra skrev 2009-09-29 10:43:15 följande:
    Nje, vi får hoppas att min mormor betalde bra med skatt för min mamma har nog också kostat mer än vad hon givit:-S
    Ja, vilket man jag personligen anser är ok, eftersom du är Svensk och dom är Svenskar. Jag anser inte att det är ok att Alibaba med sin fru och 30-tal släktingar som är över 60 kommer hit och aldrig betalar för sig.
  • Surtanten1

Att invandrarna kommer hit och stjäler våra jobb är sånt skit snack!
    Det är en sur svensk som säger så för att den har blivit ratad ett jobb för att en invandrare med bättre utbildning och andra kvalifikationer har fått det:P Avundsjuka tror jag det kan kallas.

• Beautifully Human
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:43:02 följande:
    Du menar att du går omkring med dina DIsneyglasögon och ser allt som är så underbart, medan vi normala människor inser att det inte är hållbart.
    Oh ja det var PRECIS det jag sa.

Om du läser tillbaks i tråden har jag förklarat att vi står inför massiva problem och att integrationen är helt misslyckad.

Däremot håller jag inte med om ett ord du skriver.
  • Lemasive

mrs Elliott skrev 2009-09-29 10:44:10 följande:

Inte invandringen som sådan .Vi SKA ta emot flyktingar . Däremot är jag oroad över integrations politiken och hur vårt samhälle tar emot invandrare .
    Vi tar emot 2000% mer flyktingar än vi ska, dvs av 100 flyktingar är 5 riktiga. Vad tycker du om det?
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:46:03 följande:
    Ja, vilket man jag personligen anser är ok, eftersom du är Svensk och dom är Svenskar. Jag anser inte att det är ok att Alibaba med sin fru och 30-tal släktingar som är över 60 kommer hit och aldrig betalar för sig.
    men deras barn och barn lär ju betala skatt?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?