Det verkar som om rasist är det nya skällsordet i sverige. Det absolut värsta man kan vara är rasist och främlingsfientlig. De som delar mina värderingar tycker ordet rasist är löjligt att ta till. Motståndarsidan skriker rasist för det är enklare än att argumentera.
Jag tycker att vi ska stänga våra gränser. TILLFÄLLIGT. Sen ska vi städa upp vårat land. Integrera de invandrare som fått klartecken på att stanna, utreda, avvisa eller ta hand om övriga beroende på vilken kategori de faller inom. Framförallt måste vi försöka skapa JOBB åt alla, svenskar som invandrare. Vi måste få ner bidragströskeln det gäller också alla. När vi kommit på fötter kanske vi till och med kan börja sänka våra skatter, vi har en stabil grund att bygga framtiden på och vi är framförallt bättre rustade att ta emot nya invandrare på ett bra och vettigt sätt.
OM vi fortsätter invandringen i den skala som råder nu och OM vi fortsätter att sätta dessa människor i bostadsområden som domíneras av invandring kommer vi få enorma problem inom kort. Jag pratar inbördeskrig.
I över trettio år har partierna försökt få bukt med arbetslösheten. Utan resultat. Varje år blir fler och fler arbetslösa. Företag flyttar utomlands för att slippa sveriges skatter. Mina "motståndare" tycker vi ska ta in ÄNNU fler invandrare för tillsammans SKAPAR vi arbetstillfällen, tillsammans bygger vi upp samhället för framtiden. Och jag tror precis tvärtom.
Varför får man inte värna om sitt land? Varför får man inte vara RÄDD för vad som är på väg att hända. Varför skriker folk rasist efter en så fort man yppar ett endaste ord som innebär att minska invandringen.
Jag bryr mig inte om att skilja på ord nu, invandrare, flyktingar. What ever. Det är hur som helst folk som flyttar HIT och behöver hjälp av svenska staten. Jag pratar inte bara bidrag, det är sjukvård, älderomsorg, dagis, skola...
Som det är nu finns det INGA PENGAR! Sverige är inte längre det välfärdsland många tycks tro. Frågan är nu vad vi är villiga att offra. För offra kommer vi få göra. Högre skatter, så vi får ut ännu mindre av vår förvärvsinkomst. Sämre skola, dagis och vård. Kortare semester. Listan kan göras lång. För att sverige ska hålla sig flytande behöver det kapas. Både här och där.
Någon frågade mig hur jag skulle känna mig om jag flydde från mitt land och kom till tex sverige och sen blev nekad inträde vid gränsen. Sanningen är nog den att jag skulle inte räkna med något annat. Inget land kan förväntas stå med öppna armar och ta emot alla som bestämmer sig för att komma hit. Någonstans är det stopp.
Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det är FAKTA. Invandringen kostar enorma summor pengar, det är FAKTA. Invandringen har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Det är FAKTA. Invandringen har orsakat rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat. Det är FAKTA.
Jag känner mig inte hotat av invandringen men jag är rädd för vad som kommer hända om vi fortsätter på inslagen bana.