• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:54:34 följande:
    LOL
    Missade jag något?
  • FreeForAll
    MijaMia skrev 2009-09-29 15:55:52 följande:
    Missade jag något?
    Nej, jag tror h*n bara visade lite brist på respekt.
  • Stårschan
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:52:56 följande:
    Detta är självklart fel. Vi ska självklart behålla våra värderingar och inte acceptera sådant beteende när vi i Sverige har kämpat så hårt för jämställdhet. Men jag tror inte invandringen är ett hot mot detta.
    Varifrån tror du då att denna problematik kommer? Är det de svenska männen som har börjat med sådana dumheter, eller?
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:57:03 följande:
    Sverige är känd för att vara rasister....
    och folk undrar vad problemet är.
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:57:03 följande:
    Sverige är känd för att vara rasister....
    och folk undrar vad problemet är.
  • FreeForAll
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:57:04 följande:
    Varifrån tror du då att denna problematik kommer? Är det de svenska männen som har börjat med sådana dumheter, eller?
    Nu har jag aldrig stött på detta problemet så jag vet inte ens vilka det är som inte respekterar kvinnor och därför kan jag inte heller säga varifrån problemet kommer.
  • Beautifully Human

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:56:57 följande:

Tänkte väl det.
  • jaghopparhögt

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:56:57 följande:

Nej men när någon skyller på rasism för att de inte får jobb i Sverige, herregud ingen får jobb i Sverige om de inte har kontakter eller en rejäl utbildning inom relevant område.
  • Henom

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:29:02 följande:

Ja, absolut. Men det jag ville säga är at man inte alls får några pengar för att man läser den utbildningen. Jag gissar på att man får exakt samma socialbidrag när man läser där som man skulle fått om man inte läste där.
    Å andra sidan får han en helt gratis utbildning.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?