• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:02:14 följande:
    För alla invandrare är det så?Är du helt säker på det ?
    Läser du innantill så ser du min text att jag vet att detta inte gäller alla..Dock gäller de många o de är ett problem..
    Hade jag på mitt arbete inte hälsat,tilltalat folk osv då hade jag inte haft jobbet kvar..dom kan göra så,motsätter vi oss är vi rasister..
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • jaghopparhögt
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:03:18 följande:
    Behövs inte Sven får jobbet oavsett . Mohammed får inte ens komma på intervju ...
    Men snälla, det beror på att Sven har lång arbetslivserfarenhet i Sverige och har dessutom många kontakter.
    Blir samma sak om man jämför Sven med Kalle 23 år.
  • Mollie77
    fania skrev 2009-09-29 16:02:43 följande:
    Hoppas alla rasister ska försvinna ut ur i sverige .
    Jag är inte rasist däremot realist..
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:03:53 följande:
    Det är ju löjligt hur folk bedömmer saker.Någon som har en morsa som jobbar med en tjej som har sett en invandrare skrikit åt en kvinna väger alltid tyngre än observationer från någon som lever med invandrare, vars familj invandrat, vars omgängeskrets består av icke svenskar och vars halva familj är muslimer.Mina observationer är att det finns idioter ÖVERALLT. Även svenska män! Att vägra prata med en kvinna är inget stereotypiskt för invandrare. Det känns ju bara så fel att börja snacka om sådant. Vi glömmer helt bort den centrala problematiken.
    näää svenska män är helt och hållet ofelbara . Ingen misshandlar kvinnor , super eller våldtar .

I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:00:56 följande:
    Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....De gäller skola,arbete vad som..
    Ju du behöver förklara.
    Vilka kvinnor är underlägsna? För som du säger vet kommer alla invandrare inte från ett land som heter "invandraristan".
    Vilka behöver inte lyda regler som kommer från kvinnor?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:04:20 följande:
    Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar
    Händer varje dag på mitt lokala konsum. Dryg gammal tant som f-n.
  • nelli08

Ja, men behöver jag kommenterar det..

• Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:04:20 följande:
    Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar
    Ok de är möjligt..Men denna tråd handlar om invandringen..
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:04:36 följande:
    Men snälla, det beror på att Sven har lång arbetslivserfarenhet i Sverige och har dessutom många kontakter.Blir samma sak om man jämför Sven med Kalle 23 år.
    Nix Mohammed är född i Sverige OCH har samma arbetsliverfarenhet ... Sven får ändå jobbet .
  • TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:06:13 följande:
    Ok de är möjligt..Men denna tråd handlar om invandringen..
    Ja men det är också en diskusion , här diskuterar vi .
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?