• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:57:04 följande:
    Varifrån tror du då att denna problematik kommer? Är det de svenska männen som har börjat med sådana dumheter, eller?
    Har aldrig stött på detta problem. Har du sett barn som inte lyssnar på sin fröken för att hon är kvinna? Eller bussförare som vägrar tilltala dig för att du är kvinna?

Aha, så du menar att invandrare började med dumheterna och svenska männen tog efter?
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:59:07 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:56:57 följande: Nej men när någon skyller på rasism för att de inte får jobb i Sverige, herregud ingen får jobb i Sverige om de inte har kontakter eller en rejäl utbildning inom relevant område.
    Men det finns ju en uppenbar rasism när det gäller just jobb, Mohammed eller Sven .. likadan utbildning ..vem får jobbet ?

SVEN
    I'm the me I choose to be ...
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 15:47:47 följande:
    Var har kvinnan inte något värde?
    Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??
    Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....
    De gäller skola,arbete vad som..
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:00:56 följande:
    Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....De gäller skola,arbete vad som..
    För alla invandrare är det så?

Är du helt säker på det ?
  • jaghopparhögt
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:00:50 följande:
    Men det finns ju en uppenbar rasism när det gäller just jobb, Mohammed eller Sven .. likadan utbildning ..vem får jobbet ? SVEN
    Du får nog berätta mer om Sven och Mohammed innan den frågan går att svara på.
  • fania

Hoppas alla rasister ska försvinna ut ur i sverige .

• Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:00:06 följande:
    Har aldrig stött på detta problem. Har du sett barn som inte lyssnar på sin fröken för att hon är kvinna? Eller bussförare som vägrar tilltala dig för att du är kvinna?Aha, så du menar att invandrare började med dumheterna och svenska männen tog efter?
    Jag har personligen råkat ut för att vara osynlig..Handlade o mannen tittade inte på mig,tilltalade mig inte utan sträckte fram handen för pengar..Efter mig kom en man som han genast pratade högt med...
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:02:22 följande:
    Du får nog berätta mer om Sven och Mohammed innan den frågan går att svara på.
    Behövs inte

Sven får jobbet oavsett .

Mohammed får inte ens komma på intervju ...
  • Beautifully Human

Det är ju löjligt hur folk bedömmer saker.
    Någon som har en morsa som jobbar med en tjej som har sett en invandrare skrikit åt en kvinna väger alltid tyngre än observationer från någon som lever med invandrare, vars familj invandrat, vars omgängeskrets består av icke svenskar och vars halva familj är muslimer.

Mina observationer är att det finns idioter ÖVERALLT. Även svenska män! Att vägra prata med en kvinna är inget stereotypiskt för invandrare. Det känns ju bara så fel att börja snacka om sådant. Vi glömmer helt bort den centrala problematiken.

• TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:02:54 följande:
    Jag har personligen råkat ut för att vara osynlig..Handlade o mannen tittade inte på mig,tilltalade mig inte utan sträckte fram handen för pengar..Efter mig kom en man som han genast pratade högt med...
    Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?