• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • jaghopparhögt
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:06:20 följande:
    Nix Mohammed är född i Sverige OCH har samma arbetsliverfarenhet ... Sven får ändå jobbet .
    Det tror jag inte på alls. Om både Mohammed och Sven är unga killar utan utbildning med lika goda svenska kunskaper så är det absolut inte så.
  • M Y L F

Fast det är ju inte enbart svenskar som har åsikter om invandrar politiken, invandrare har ju det också. Ett problem jag ser är att många kommer från så många olika kulturer och religioner så där blir det också konflikter.

Inte enbart svenskar som tycker att vi har problem utan även andra inflyttande.

• fania
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:06:20 följande:
    Nix Mohammed är född i Sverige OCH har samma arbetsliverfarenhet ... Sven får ändå jobbet .
    Håller med dig
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:05:19 följande:
    Ju du behöver förklara.Vilka kvinnor är underlägsna? För som du säger vet kommer alla invandrare inte från ett land som heter "invandraristan".Vilka behöver inte lyda regler som kommer från kvinnor?
    Jag vet inte varjes land el nationalitet men antar att de gäller muslimer,rätta mig gärna om jag har fel..Nu gäller detta iof invandringen över lag.
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:07:25 följande:
    Det tror jag inte på alls. Om både Mohammed och Sven är unga killar utan utbildning med lika goda svenska kunskaper så är det absolut inte så.
    Nehe...
  • Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:07:00 följande:
    Ja men det är också en diskusion , här diskuterar vi .
    Ok men tänker ni vaccinera??Tänker på svininfluensan nu när vi ändå kan diskutera vad som helst
  • jaghopparhögt
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:09:56 följande:
    Nehe...
    Känns mest som det är en myt som skapade av arbetslösa som tycker synd om sig själva.
    Driftiga människor får alltid arbete oavsett om de är svenska eller invandrare. Och eftersom vi har brist på arbete nu så är det enbart de driftiga som får ett jobb.
  • Beautifully Human
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:09:27 följande:
    Jag vet inte varjes land el nationalitet men antar att de gäller muslimer,rätta mig gärna om jag har fel..Nu gäller detta iof invandringen över lag.
    Halva min familj är muslimer, så nej, jag tror INTE att det gäller muslimer. Finns inget i islam som säger att man inte får tilltala kvinnor. Eller att barn inte får lyssna på kvinnor.

Det verkar ju inte bara vara jag i tråden som aldrig stött på något liknande. Så jag antar att dina upplevelser är ganska exceptionella.
  • Mollie77

Jag är väl införstådd med att de finns många svin i världen oavsett nationalitet men de jag tycker är oroande är att dom kommer hit(många,inte alla men dock)hälsar inte på folk,tilltalar inte,svarar inte på frågor.De är inte ok,man har en plikt genom sitt jobb...de är inte ok för mig att göra så då har jag inget jobb

• Marlean

Möjligen att den skulle stoppas, Sverige klarar sig inte utan arbetskraftsinvandring.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?