• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Pigelinen

Min dotter är helt galen i att sjunga o dansa... hon är 2½år snart och jag tänkte försöka hitta en mikrofån till henne då hon snor visparna till elvispen och springer runt med har varit i vår lokala leksaksaffär men de hade bara med sladd som satt fast i stativ och det vill jag inte ha... vill hellre ha en mindre utan sladd, någon som vet vart jag kan hitta det?

Sen tänkte jag köpa en flarra whisky till pappa i julklapp, han vill inte ha för rökig utan gillar Jamson o Tullamore, någon som har tips på någon i den stilen som man kanske inte köper själv? Var inne på en whiskyprovning men det känns ju fel att bara köpa en... isåfall får jag köpa till min gubbe också och vi ska ju inte köpa något till varandra...

• SweetNilam
    mazquE skrev 2010-12-07 21:17:38 följande:
    Jag vill ha tips :)
    Pojkväns lillebror + flickvän 18-19 år. ca. 0-200
    Pojkväns syster + pojkvän över 25år. ca. 0-200 *2 (två systrar alltså)
    Pojkväns mamma+pappa. ca. 0-200

Så svårt att köpa till någon annans familj och mannen i huset bryr sig ju inte så jag hoppas på tips :)
    Vill helst försöka köpa någonting tillsammans till paren, blir enklast så :)

tips tips tips, snälla :P
    Ngn trevlig receptbok? Passar kanske alla beroende på hur de är? Behöver ju inte vara "Vår kokbok"- stuk- fast det kanske är bra till 18-19 åringar, som bas liksom! Annars tänker jag på liknande Jamie Olivers böcker, Leila Lindholms, Gordon Ramseys. Kanske boken Halv 8 hos mig som nu kommit med recept från detta omåttligt populära program kolla adlibris.se

Kokböcker är trevligt att ha även om man inte använder de jätteflitigt. Kul att kolla bilder och recept!

Det var vad jag kunde komma på nu iaf!
  • Loui

Den bästa julklappen jag gav bort (TILL POJKVÄN) var en scrapbook som jag hade fyllt av minnen i form av bilder, texter och datum vi hade ihop. Väldigt uppskattat! 

Det tog tid också! Men så värt de :) 

• Min högsta önskan
    Pigelinen skrev 2010-12-12 18:33:06 följande:
    Min dotter är helt galen i att sjunga o dansa... hon är 2½år snart och jag tänkte försöka hitta en mikrofån till henne då hon snor visparna till elvispen och springer runt med har varit i vår lokala leksaksaffär men de hade bara med sladd som satt fast i stativ och det vill jag inte ha... vill hellre ha en mindre utan sladd, någon som vet vart jag kan hitta det?

Sen tänkte jag köpa en flarra whisky till pappa i julklapp, han vill inte ha för rökig utan gillar Jamson o Tullamore, någon som har tips på någon i den stilen som man kanske inte köper själv? Var inne på en whiskyprovning men det känns ju fel att bara köpa en... isåfall får jag köpa till min gubbe också och vi ska ju inte köpa något till varandra...
    Sökte på mikofon på br:s hemsida. Detta blev sökresultatet: http://www.br-leksaker.se/Sökresultat.aspx?q=mikrofon Fanns ju några olika varianter. Själv gillade jag den från fisher price, med både mikrofon och en liten bandspelare! Kanske något till min sons 2-årspresent? (har redan köpt klart hans julklappar..)
    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Päron1986

Blev alla nöjda?

Trevlig fortsättning!

• Momat

Jag har problem att hitta något till min storebror, han är 30 år, singel, bor i en liten etta, har betydligt bättre ekonomi än jag så han har ju råd att köpa precis vad han behöver. Han spelar fotboll men har inte så många andra intressen. Jättesvårt att veta vad jag ska köpa... han lagar ganska mycket mat och så, men hatar kokböcker, improviserar hellre.

• mapena
    Momat skrev 2011-10-01 10:30:35 följande:
    Jag har problem att hitta något till min storebror, han är 30 år, singel, bor i en liten etta, har betydligt bättre ekonomi än jag så han har ju råd att köpa precis vad han behöver. Han spelar fotboll men har inte så många andra intressen. Jättesvårt att veta vad jag ska köpa... han lagar ganska mycket mat och så, men hatar kokböcker, improviserar hellre.
    En riktigt bra kniv kanske? Det är alltid uppskattat här iallafall! :)
  • Momat
    mapena skrev 2011-10-01 10:34:20 följande:
    En riktigt bra kniv kanske? Det är alltid uppskattat här iallafall! :)
    Ja, det kunde vara en idé, måste kolla med min mamma vad han har (hon får gå o spionera). Men han är lite "snobbig" när det gäller redskap o knivar så det kan mycket väl vara så att han har det bästa av det bästa redan.
  • Pigelinen
    Momat skrev 2011-10-01 10:58:51 följande:
    Ja, det kunde vara en idé, måste kolla med min mamma vad han har (hon får gå o spionera). Men han är lite "snobbig" när det gäller redskap o knivar så det kan mycket väl vara så att han har det bästa av det bästa redan.
    el tidningsprenumeration på någon fotbollstidning, min systerson gillar Goal...
Svar på tråden Tips på JULklappar!