• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Raggarbruden
    Thegran skrev 2011-10-15 12:17:56 följande:
    hittat väldens bästa julklapp till dottern :)
    Playmobil hästgård eller djurfarm :) Måste bara bestämma mig för vilken jag ska köpa...svårt!

den här;
    www.dodde.se/kategori/playmobil/playmobil-sto...

eller
    www.dodde.se/kategori/playmobil/playmobil-has...

vilken tycker ni till en djurtokig 3åring?
    älskar hästar, men även kossor är intressant.
    jag skulle nog ha tagit hästgården 
    Meduza Lives Forever www.raggarsessa.devote.se
  • Carolaj83
    fettofjant-svårt när man inte vet vad dom gillar o.s.v....men om jag utgår med tips endast från kön o ålder så hade jag not sattsat på

10-åringen-pyssel paket, (ex.göra egna sudd)....kanske halsband och armband

6-åringen  -Barbie,, pysselbok   

5-åringen-även där barbie, kanske något spel

3-åring- löäder eller tillbehör till docka, låtsas mat      
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • tessum
    fettofjant skrev 2011-10-15 11:43:59 följande:
    har ni nått tips till småtjejer? 10, 6, 5 och 3 år.
    5 åringen fyller nu i oktober och 3 åringen i november... så även födelsedagspresenttips skulle uppskattas :)
    Vad får det kosta?

Mina flickor fick varsitt Nintendo ds när de var 4 och 5 och de har blivit välanvända, toppen att ha i bilen/flyget och som jag nyligen upptäckte även i restauranger =) Blev bjuden på kalas i en lite finare restaurang och min minsting som annars aldrig sitter still i mer än två minuter satt och spelade i två timmar utan att vara stökig.

Min 9-åring ska få en mobiltelefon och kamera i år.

5-åringen vet jag inte riktigt än men det lutar åt en bärbar dvd-spelare

Sen köper jag alltid en massa böcker till dem, både fakta böcker och vanliga.

En kista med utklädnings kläder tror jag kan vara jättekul, kan blanda nytt och begagnat, tradera har en massa maskeradkläder.

Skridskor,skidor, cykel?

Jag köper nästan inga leksaker till barnen under året (förutom pyssel,pussel,spel,böcker och någon film) så därför köper jag extra dyra saker i julklapp/födelsedagspresent
  • stiletto

Åh, jag har också börjat fundera på julklappar fast mest till dottern på 14 månader för det är roligast

Ett tips till pyssliga barn är att det finns muggar och porslinsservis på ICA Maxi som man får måla själv.

Annars brukar jag köpa upplevelser, finns på liveit.se och boxexperience.se Om jag nu kommer ihåg rätt adresser

• fettofjant
    tessum skrev 2011-10-17 08:12:31 följande:
    Vad får det kosta?

Mina flickor fick varsitt Nintendo ds när de var 4 och 5 och de har blivit välanvända, toppen att ha i bilen/flyget och som jag nyligen upptäckte även i restauranger =) Blev bjuden på kalas i en lite finare restaurang och min minsting som annars aldrig sitter still i mer än två minuter satt och spelade i två timmar utan att vara stökig.

Min 9-åring ska få en mobiltelefon och kamera i år.

5-åringen vet jag inte riktigt än men det lutar åt en bärbar dvd-spelare

Sen köper jag alltid en massa böcker till dem, både fakta böcker och vanliga.

En kista med utklädnings kläder tror jag kan vara jättekul, kan blanda nytt och begagnat, tradera har en massa maskeradkläder.

Skridskor,skidor, cykel?

Jag köper nästan inga leksaker till barnen under året (förutom pyssel,pussel,spel,böcker och någon film) så därför köper jag extra dyra saker i julklapp/födelsedagspresent
    ja så mycket pengar har vi nog inte att spendera, jag är sjukskriven och karln har just börjat jobba igen efter en längre pappaledighet. julklapparna och presenterna är tills hans småsystrar/syskonbarn..

dottern blir 1½ år runt jul så hon ska nog bara få nå kläder också är jag sugen på nån slags gunghäst, har sett en som ser ut som ett får på barnens hus :) tror släkt och defenetivt mormor och morfar (första barnbarnet för dom) kommer att köpa en del ändå så.. det är ju inget hon "behöver".. men we keep it simple till henne så vi har råd att köpa nått till dom andra barnen i släkten också :)
    headtrips.blogg.se - Joliee 28/6 2010 - Loppan BF 4/4 2012
  • fettofjant
    Carolaj83 skrev 2011-10-15 18:30:47 följande:
    fettofjant-svårt när man inte vet vad dom gillar o.s.v....men om jag utgår med tips endast från kön o ålder så hade jag not sattsat på

10-åringen-pyssel paket, (ex.göra egna sudd)....kanske halsband och armband

6-åringen  -Barbie,, pysselbok   

5-åringen-även där barbie, kanske något spel

3-åring- löäder eller tillbehör till docka, låtsas mat      
    5 och 3 åringen är syskon (mannens brorsdöttrar)
    tror jag ska satsa på nått picknickset så dom inte behöver slåss om sakerna..till båda två, går även att köpa till mer till jul om bristen på fantasi helt tynar :P annars tror jag på nån docka eller nått.. dom va här igår och lekte mycka mamma, pappa barn med dockorna :)

6 och 10 åringen är också syskon(mannens systrar)
    pyssel ve jag att dom gillar så det låter som en bra ide :)
    headtrips.blogg.se - Joliee 28/6 2010 - Loppan BF 4/4 2012
  • Päron1986

Köper ni alla julklappar på en gång, i tid eller i sista minuten?

Ett år åkte vi till ullared och köpte ALLA julklappar... guu vad skönt det var!

• Squeezy
    Päron1986 skrev 2011-11-17 21:29:16 följande:
    Köper ni alla julklappar på en gång, i tid eller i sista minuten?

Ett år åkte vi till ullared och köpte ALLA julklappar... guu vad skönt det var!
    Jag brukar handla någon julklapp när jag går på stan sådär. Dock brukar vi köra en "julklappsshoppingdag". Detta år tänkte vi ta den i ullared faktiskt.
Svar på tråden Tips på JULklappar!