• Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • vildaungarnasmamma

Tips till en 6 årig kille?

Han har inte så mycket åldersbaserade leksaker tyvärr då han har 2 mindre syskon och vi verkar ha fastnat i "småbarns" leken.

Vad köper man för leksaker till en 6 åring? (han blir 7 i april)

• tjej87
    vildaungarnasmamma skrev 2011-11-19 00:13:24 följande:

Han har inte så mycket åldersbaserade leksaker tyvärr då han har 2 mindre syskon och vi verkar ha fastnat i "småbarns" leken.

Playmobil-grejer kanske? Det lekte jag och mina syskon (2 bröder+1 syster) med mkt i den åldern och genom hela lågstadiet iaf. Lego lekte vi också mycket med :)
  • MadHatter

Riddarfigurer och riddarborg? Lekte dottern med under m å n g a år.
    Lego förstås

• Pearldrop

Snart sju, då börjar han skolan snart?
    Vad sägs om "lär dig"-leksaker.

Typ räkna, skriva osv
    enkla dataspel som går ut på sånt eller talböcker osv
  • MadHatter

Skrev i tvillingtråden men kan önska tips även här.

Jag behöver hjälp med idéer till min mamma och pappa (drygt 60) och min bror (drygt 30). Tycker att det är jättesvårt. Inga presentkort på händelser, inget hemmagjort och inga smycken.

Får inte vara dyra saker (max 200 kr per person).

Pappa brukar få mössor, strumpor, choklad, böcker och saker till hunden'

Mamma brujar få halsband, halsband och halsband och en och annan bok

Brorsan brukar få hembakade biscotti och dessertvin, saker till hunden och emmellanåt en kokbok.

Jag behöver förnya mig!

• Luxuz

Jag skulle behöva hjälp med en kompis, ca 30 år, nyss fått barn, bor i hus. Gillar att baka, löpning periodvis och rosa. Jag har senaste året kört en del på bakning och rosa, så gärna några andra tips. Jag funderade lite på en tidningsprenumeration plus en liten myskorg med tex te och hemmabakande biscottis eller nåt. Men i så fall vilken tidning?

Sen kan jag dela med mig av vad jag har köpt:
    Jag har en 1,5 åring som ska få en rittavlaoch plastgrönsaker med kardborre mellan så man kan låtsas skära dom med en plastkniv. Och en söt flugsvampslampa.
    3-åringen ska få innebanymål och klubbor (som han får dela med lillasyster), kick-bike, en rittavla och förhoppningsvis en radiostyrd bil av farmor och farfar.

Min mamma kommer att få två kökshanddukar med Anne Taintor motiv.
    Min svärmor kommer att få en bok "Till mitt barnbarn" som jag köpte från ett jultidningsbarn. Det är en fyll-i bok och den var sååå fin.

Jag och mannen ska inte byta några julklappar, men till farsdag fick han hotellfrukost, vilket var mycket uppskattat.

• Pigelinen
    Luxuz skrev 2011-11-23 15:53:18 följande:
    Jag skulle behöva hjälp med en kompis, ca 30 år, nyss fått barn, bor i hus. Gillar att baka, löpning periodvis och rosa. Jag har senaste året kört en del på bakning och rosa, så gärna några andra tips. Jag funderade lite på en tidningsprenumeration plus en liten myskorg med tex te och hemmabakande biscottis eller nåt. Men i så fall vilken tidning?

Sen kan jag dela med mig av vad jag har köpt:
    Jag har en 1,5 åring som ska få en rittavlaoch plastgrönsaker med kardborre mellan så man kan låtsas skära dom med en plastkniv. Och en söt flugsvampslampa.
    3-åringen ska få innebanymål och klubbor (som han får dela med lillasyster), kick-bike, en rittavla och förhoppningsvis en radiostyrd bil av farmor och farfar.

Min mamma kommer att få två kökshanddukar med Anne Taintor motiv.
    Min svärmor kommer att få en bok "Till mitt barnbarn" som jag köpte från ett jultidningsbarn. Det är en fyll-i bok och den var sååå fin.

Jag och mannen ska inte byta några julklappar, men till farsdag fick han hotellfrukost, vilket var mycket uppskattat.
    Jag bara älskar denna tidning Hembakat, så mysig o bra recept
    http://www.tidningskungen.se/prenumerera-pa-tidningen-hembakat.asp?gclid=CKbrw6HszqwCFfEtmAodFGG8nw
  • vildaungarnasmamma

Ska ge äldsta sonen (och mig själv) ett marsvin med bur etc i julklapp.
    Han har längtat och bönat och bett i snart 1 år att få ett marsvin.
    Så nu ska han äntligen få det

Svar på tråden Tips på JULklappar!