• Svar på tråden GI Del2
  • söta sotnos

Tjng tjing på er!!!!!!!!!!!!!
    Så hur går det för er då????
    Jag själv mår fin fint (försöker få bort de der extra kilorna som satt sig nu över ledigheten =)
    Var bort bjudna i lördags o då blev det bara massa kolhydrater (lite synd men men ..)
    Säger man att man kör gi så säger bara kompisar :ja ja det är bara bull ,man går upp sen igen som me allt annat...Eller :Det är inte bra att hålla på att käka gi för det är inte bra för kroppen ........o bla bla bla
    Jag blir så jävla trött på detta tjat så jag säger inget om gi bara till er der vi talar o peppar varandra o till min gubbe =)
    När man är bortbjuden så brukar det ju va sallad o kött,men nu var ju köttet inbakat...
    Men i dag har jag i allla fall zumbat loss 20 min cardio skitkul =)

Min dag i går
    FF:en avakado en litenbit fetaost
    MM:En liten bit fetaost
    Lunch 2 korvar 74 procent kött som jag skar upp o la i lte ost=) o en klick beaneisesås
    MM:en kopp kaffe ...
    Kväll:6 bitar fläskfilee o halomee ost muma
    O så var jag ute o sparng inan sissta målet=)

I dag
    FF:2 ägg mosta me en klick smär o en klick philadelphiaost
    O så har jag zumbat
    MM:en kopp kaffe o liten bit ost
    Lunch:en choritso (korv) me ost i
    Kväll vet jag inte än har inte kommit dit  än =)
    Mvh söta sotnos

• One Wish

Vägning idag efter två veckors ledighet över jul & nyår. Har unnat mig precis ALLT....åt potatis till julmaten, choklad, efterrätt, knäck och blandgodis. Skumpa och vin på nyår, likör till kaffet...ja, verikligen levt "normalt" och tro det eller ej, men vikten står på exakt samma gram som för två veckor sedan! *puh*
    Så nu är det bara att fortsätta köra på!

Kämpa på alla glada GI:are!

• Annamamma 83

Hej

idag började jag med min Gi igen då. Eller min grav gi som ja kallar det!
    Tanken är ju inte att gå ner massa, utan slippa gå upp massa o lägga på mig masa vätska...

frukost: tvåknäckemackor med skinkost.

mellis påjobbet: en morot

lunch: Köttfärs, sallad.

mellis: klementin

middag: korvstroganoff, (gjorde i ung utan mjöl), till det had ejag rivna morötter blandat med lite creme fraiche o kryddor...

Har gått super, inte ett dugg hungrig, tvärtom faktiskt....

• Annamamma 83

Någon som vet hur de är med bruna bönor, såna man köper i en "korv" o bara värmer i kastrull..???? Är de högt gi i sånt?

• Juno
    Annamamma 83 skrev 2010-01-04 18:00:05 följande:
    Någon som vet hur de är med bruna bönor, såna man köper i en "korv" o bara värmer i kastrull..???? Är de högt gi i sånt?
    Förmodligen är det rätt mycket socker i.
  • Annamamma 83
    Juno skrev 2010-01-04 19:58:53 följande:
    Förmodligen är det rätt mycket socker i.
    Ok

men läste lite om andra bönor, tex kidney som ja älskar.
    Men de står konserverade innehåller ca 70 medan andra innehåller betydligt mindre. Men vad finns de förutom konserverade?
    Såna bönor från go green i typ tetra, är de annorlunda?
  • Juno

Böno är bra. Problemet med bruna bönor är såsen de ligger i. Annars tror jag att du kan äta alla sortes bönor, avsett märke

• söta sotnos

go kväll nu till kvällen blev det grillad kyckling som jag doppde i chremefraich o åt en mega go gurka till =)
    O i morgon så tänkte jag starta dagen me äggröra o bacon =)
    Muma =)

Jo jag har för mig att det har skrivits här i tråden någon gång att havregrynsgröt som man gjör själv me kastrull på platta är gi vänlig...??
    Eller är det jag som missuppfattat???
    Mvh !!!!!!!!!!!!!

• Myror i brallan
    One Wish skrev 2010-01-04 13:41:36 följande:
    Vägning idag efter två veckors ledighet över jul & nyår. Har unnat mig precis ALLT....åt potatis till julmaten, choklad, efterrätt, knäck och blandgodis. Skumpa och vin på nyår, likör till kaffet...ja, verikligen levt "normalt" och tro det eller ej, men vikten står på exakt samma gram som för två veckor sedan! *puh* Så nu är det bara att fortsätta köra på! Kämpa på alla glada GI:are!
    Precis samma här!!! Ja om man bortser från att jag inte druckit nån alkohol
    Så lycklig att jag inte ökat alls, nu tar jag nya tag inför beach 2010
    Ha det bäst alla och pepp pepp pepp!!!
  • Zafiren
    söta sotnos skrev 2010-01-04 22:08:35 följande:
    go kväll nu till kvällen blev det grillad kyckling som jag doppde i chremefraich o åt en mega go gurka till =)O i morgon så tänkte jag starta dagen me äggröra o bacon =)Muma =)Jo jag har för mig att det har skrivits här i tråden någon gång att havregrynsgröt som man gjör själv me kastrull på platta är gi vänlig...??Eller är det jag som missuppfattat???Mvh !!!!!!!!!!!!!
    Hittade denna på allt om mat.se
    Paulúns GI-gröt

1 port
    1 dl havregryn 2 dl vatten 1 msk krossade linfrön 1 msk kanel 1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet 1 nypa havssalt eller mineralsalt

1 dl havregryn 2 dl vatten 1 msk krossade linfrön 1 msk kanel 1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet 1 nypa havssalt eller mineralsalt 1 dl havregryn
    2 dl vatten
    1 msk krossade linfrön
    1 msk kanel
    1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet
    1 nypa havssalt el mineralsalt

Tillagning:
    Lägg allt i en kastrull och låt koka upp. Sänk värmen och låt koka vid så låg temperatur som möjligt i ca 10 min. Servera med mjölk, soja mjölk eller havremjölk och drick gärna en kopp en kopp te eller kaffe samt ät ett kokt ägg till. Då står du dig hela tiden fram till lunch
Svar på tråden GI Del2